چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 حوزه و دانشگاه

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه لارستان گفت: با ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌توانیم موجب پیوند علم و تقوا شویم و توجه به این دو مقوله باعث حل بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام ولی ولیپور معاون پژوهش و آموزش مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) لارستان به همراه تعدادی از اساتید این مدرسه علمیه با رئیس و معاونین دانشگاه آزاد لارستان دیدار و گفت و گو کردند.

بنابر این گزارش، در این بازدید رئیس دانشگاه آزاد لارستان مهدی زارع ضمن خوش آمد گویی ابتدا در خصوص کارهای انجام شده در بحث اسلامی شدن واحد لارستان پرداختند.

وی همچنین در رابطه با علوم انسانی، اسلامی خاطر نشان کرد: علوم انسانی بر اساس تفکرات وارداتی مترجمان خارجی بوده وبیان این نظریات توسط روشنفکران ما جنبه تحقیقاتی ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد لارستان عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا در حوزه‌های علمی و تحقیقاتی، راه را برای اسلامی شدن فضای جامعه هموار کنیم و این امر قطعاً با انسجام و اتحاد عملی و علمی بین حوزه و دانشگاه محقق خواهد شد.

در ادامه این جلسه معاون پژوهش و آموزش مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) لارستان ضمن ارائه گزارشی از روند پژوهش و تحقیق در مدرسه علمیه، علم و تقوا را موجب رشد و ترقی جامعه دانست و گفت: به عنوان مثال در بسیاری از کشورهای پیشرفته با وجود اینکه در مباحث علمی از ما جلوتر هستند، اما توجه نداشتن آنان به مقوله تقوا و معنویات، باعث شده آمار جنایت و خودکشی در این کشورها بسیار بالا باشد.

حجت الاسلام ولی ولیپور تصریح کرد: اگر هدف حوزه و دانشگاه یکی باشد قطعا به این مهم (علوم انسانی ـ اسلامی) دست خواهیم یافت.

وی  بیان کرد: با ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌توانیم موجب پیوند علم و تقوا شویم و توجه به این دو مقوله باعث حل بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد.

در این نشست چند ساعته بر روند همکاری بیش از پیش حوزه و دانشگاه تاکید شد و از طرف حوزه علمیه تندیسی به رئیس دانشگاه اسلامی لارستان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha