پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فیلم مستند زندگی دختر بسکتبالیستی که برای حجاب جنگید

حوزه/ یک شرکت ساخت فیلم در بوستون آمریکا اعلام کرد که مستندی از زندگی دختر مسلمان بسکتبالیتسی که برای شرکت در مسابقات ورزشی با حجاب جنگید، ساخته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مستند زندگی دختر مسلمان بسکتبالیست که برای شرکت در مسابقات ورزشی با حجاب اسلامی تلاش می کرد، ساخته شد، یک جشنواره فیلم آتلانتا در شهر نیویورک، از تولید مستندی درباره زندگی بلقیس عبدالقادر، دختر مسلمان آمریکایی که علیه ممنوعیت حجاب در فدراسیون جهانی بسکتبال «فیبا» مبارزه می کرد تولید شد.

پیکسلا پیکچر، شرکت تولید فیلم در شهر بوستون در آمریکا در صفحه وب سایت خود در رابطه با این مستند نوشت: بلقیس عبدالقادر سدها و رکوردها را در پیش رویش شکست تا بتواند یک بازیکن بسکتبال محجبه باشد. زمانی که قوانین بحث برانگیز شانس های او را برای بازی های حرفه ای پایان دادند، او ایمان خود را بار دیگر به نمایش گذاشت  و خودش را به عنوان یک مسلمان آمریکایی متمایز ساخت.

گفته می شود عبدالقادر به عنوان یکی از بهترین بازیکنان بسکتبالیست زن در ایالت ماساچوست در آمریکا شناخته شده؛ وی رکورد بسکتبال در دبیرستان ها را شکسته و نخستین مسلمان آمریکایی بود که برای انجمن ورزشی دانشگاهی ملی بازی کرد.

تیم اودانیل، تهیه کننده و کارگردان فیلم «زندگی بدون بسکتبال» یک مستندساز نامزد شده برای جایزه امی و بنیانگذار شرکت تولید فیلم پیکسلا پیکچر می باشد.

لازم به ذکراست در اکتبر 2017 فدراسیون جهانی بسکتبال سرانجام قانون ممنوعیت حجاب برای بازیکنان را برداشته و به بازیکنان بسکتبال تمامی ادیان اجازه داشتن پوشش مذهبی را داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha