سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: متاسفانه در جامعه مشهوریت افراد در انجام کارها مورد توجه قرار می‌گیرد نه ارزش کار، گاهی یک فردی غیر مشهور کار با ارزشی را انجام می‌دهد، اما به سبب عدم شهرت آن کار دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، صبح امروز در جلسه اخلاق مدیران استان، اظهار داشت: انس با قرآن برکات زیادی در زندگی انسان دارد، پیامبر اسلام(ص) هم خود قرآن را می‌خواندند و هم به دیگران تعلیم می‌دادندف بنابر آنچه که در روایات آمده است حضرت هر شب قبل از خواب سوره‌های مسبحات را می خواندند.

وی افزود: در حالات امام خمینی(ره) هست که ایشان در روز سه جزء قرآن می خواندند؛ عموما اگر در زندگی افرادی که در جامعه موفق بودند نگاه کنیم بزرگترین عامل موفقیت آن‌ها مانوس بودن با قرآن کریم است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: محتوای قرآن کریم بسیار تاثیرگذار است، به گونه‌ای که پیامبر وقتی قرآن را تلاوت می‌کردند حتی اعراب جاهل که با پیامبر دشمنی داشتند از قرآن متاثر می‌شدند و اگر انسان قرآن را با تدبر بخواند قطعا در انسان اثرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: فرزندان خودمان را قرآنی بار بیاوریم و باید در هر خانه‌ای حداقل یک نفر قرآنی باشد، امروز برای مدیران واجب است که بیش از مردم با قرآن مأنوس باشند، در زمان پیامبر اسلام(ص) اعطای مسئولیت‌ها براساس فهم قرآنی و انس با قرآن بود.
 

در تشویق‌ها معیار تلاش و زحمات باشد نه مشهوریت افراد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر، گفت: حضرت به مالک درباره زیر دستان خود سفارش می‌کند که در تشویق آن‌ها معیار تو تلاش و زحمات آن‌ها باشد مبادا کسی را که زحمتی را متحمل نمی‌شود مورد توجه تو قرار دهی که این امر باعث می‌شود افرادی زحمت‌کش و تلاش‌گر ناامید شوند.

وی ادامه داد: حضرت سفارش می‌کند که نباید زحمت و تلاش یک فرد را به دیگری نسبت بدهی و از او تقدیر کنی، در جامعه اسلامی باید افراد تلاش‌گر و غیر تلاش‌گر مشخص شده و بر اساس زحمات تقدیر‌ها صورت بگیرد وگرنه پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: برخی‌ افراد، زحمات عده‌ای را به نام خود ثبت می‌کنند که این کار مورد غضب خدا است و چنین فردی در روز قیامت از عذاب الهی در امان نخواهد بود، در جامعه باید مدیریت به گونه‌ای باشد که افرادی که تلاش می‌کنند یقین کنند که زحمات آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت: نباید زحمت هیچ فردی را کوچک شمرد، قرآن ما را از این کار نهی می‌کند، متاسفانه در جامعه مشهوریت افراد در انجام کارها مورد توجه قرار می‌گیرد نه ارزش کار، گاهی یک فردی غیر مشهور کار با ارزشی را انجام می‌دهد، اما به سبب عدم شهرت آن کار دیده نمی‌شود.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: در مواردی که اختلافات به وجود می‌آید باید به قرآن و ائمه(ع) مراجعه کنیم و باید ادارات ما در این امر پیش‌قدم باشند که این امر موجب حل بسیاری از مشکلات می‌شود.

مدیران حلال و خدا را رعایت کنند

وی در پایان توجه به حلال و حرام الهی را لازمه مدیریت مدیران انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: اگر مدیران و مسئولین در جایگاه‌های خود به حلال و حرام خدا توجه داشته باشند، دیگر توصیه‌های خارج از قانون دیگران در آن‌ها تاثیرگذار نخواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha