پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صادرات غذای حلال در برزیل در ۲۰۱۸ به ۵ میلیارد دلار می رسد

حوزه/ درحالی که صادرات غذای حلال در برزیل در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۰ درصدی به ۵ میلیارد دلار رسیده است، کارشناسان معتقدند که تغییر مکان سفارتخانه برزیل از تل‌آویو به بیت المقدس، این تجارت را با مشکل روبرو خواهد ساخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از رویترز، بزرگترین شرکت گواهینامه حلال در برزیل روز گذشته اعلام کرد، صادرات غذای حلال در این کشور در سال گذشته با افزایش 10 درصدی روبرو بوده و به 5 میلیارد دلار می رسد.

شرکت فامبراس حلال با انتشار بیانیه ای، تخمین زده که فروش غذای حلال صادراتی از برزیل از جمله مرغ، گوشت گاو، عسل و پنیر علی رغم صدمات ناشی از بروز یک رسوایی در بخش مواد غذایی و اعتصاب کامیون دارها در سال گذشته، هم چنان افزایش یافته و به تقریبا 5 میلیارد دلار رسیده است.

علی حسین الذوبی معاون این شرکت در بیانیه عنوان کرد: هر چند با وجود سال پیچیده ای که داشتیم نتوانستیم به پیشرفتی که انتظار داشتیم برسیم، اعتصاب کامیون داران در ماه می گذشته باعث اختلال در تامین منابع و صادرات شده و بازرسی ها در پی آن و گذاشتن برخی ممنوعیت ها تجارت حلال را با موانعی روبرو ساخت.

وی افزود: این عناصر موانعی بر سر راه  تولید مرغ و گوشت گاو بودند، مهمترین کالاهایی که در این بخش درآمد زا می باشند.

 

گفته می شود برزیل بزرگترین صادرکننده گوشت حلال در جهان محسوب می شود.

با این حال اقدام ژایر بولسونارو رئیس جمهور جدید برزیل مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس، تا اندازه ای این جایگاه را به خطر انداخته است. روبنس حنان، رئیس رییس اتاق بازرگانی اعراب – برزیل با اذعان به اینکه تغییر مکان سفارتخانه می تواند سبب خدشه دار شدن روابط ملت های عرب با این کشور شود، تجارت گوشت حلال را در سال آینده میلادی با خطر مواجه دانست.

گفته می شود طبق آمار این اتاق بازرگانی، هم اکنون برزیل به 22 کشور محصولاتی  صادر می کند که انتظار می رود صادرات کلی محصولات از 13.5 میلیارد از سال 2017 به 20 میلیارد تا سال 2022 برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha