جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدير حوزه علميه برادران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: باید مشکلاتی که در ابعاد مختلف فکری، اخلاقی، علمی و ... وجود دارد را با توجه به نیازی که در جهت اهداف خود داریم، در قرآن جستجو کرده تا راهکارهای مناسب را به دست بیاوریم، زیرا قرآن در عرصه های مختلف تربیت، دافع شقاوت و طبیب الدوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمين ابوترابی در نشستی با حضور مدیر و کارکنان حوزه علمیه خواهران مازندران، بیان کرد: در دین مبین اسلام بر اهمیت و تاثیر هم‌نشین در رفتار و کردار انسان تاکید و شاخصه ها و صفات هم نشین خوب نیز بیان شده است.

وی افزود: باید ویژگی های یک معلم به عنوان هم نشین انسان را به خوبی بشناسیم تا بدانیم چه تاثیری بر شاگردانش دارد؛ در نظام اجتماعی ما نیز ، خانواده ها نسبت به تحصیل فرزندان اعم از مهد، مدرسه و غیره دغدغه فراوانی دارند که مدیریت و معلین مدارس چه کسانی بوده و در کنار شاخصه های عمومی آموزش وتدریس، آیا شایستگی و توانایی لازم را در بعد تهذیبی، فرهنگی، معاشرتی و غیره به عنوان فردی که در نظام توحیدی زندگی می کند، دارا هستند.

استاد حوزه مازندران تصریح کرد: در قرآن کریم نیز، از پیامبر(ص) به عنوان معلم انسان ها یاد کرده که هم نشین با خداوند متعال بوده و با تمام ظرفیت وجودی خویش، از همه اوصاف حق تعالی، که قرآن تعبیر به "علمه الشدید اقوا"(نجم آیه5) می کند، برخوردار است؛ چرا که هیچ نقیصه ای در این شاگرد مکتب الهی دیده نمی شود و همه قوا و صفات را دارا است.

حجت الاسلام والمسلمين ابوترابی در ادامه گفت: در حال حاضر و در عرصه سخت روزگار که در موقعیت های مختلف، مشکلات روی آور شده؛ بهترین راه حل جهت برون رفت از این مشکلات و موفقیت در کارها، حشر و نشر با قرآن کریم  است.

وی تاکید کرد: قرآن کریم ابزار اندیشه ای و فرهنگی به معنای عام است، لذا هر چه هم نشینی با این کتاب آسمانی بیشتر باشد، نورانیت، علم افزائی و شدت بخشی قوای وجودی انسان، ظهور بیشتری پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی اعلام کرد: در حال حاضر که ابزار ظلمت در عرصه های ظاهری و باطنی توسط شیاطین فراوان شده، به گونه ای که کمتر جائی پیدا می کنید که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم جلوه هائی از نقشه های شیطانی وجود نداشته باشد، بهترین مدافع انسان در برابر این ترفندها، قرآن کریم است، زیرا پیامبر(ص) به عنوان معلم انسان ها، فرموده اند "روزگاری می آید که به شدت ظلمت ها در ابعاد مختلف بر شما مستوری می شود، در این زمان، همنشینی برای یافتن راه و رفع بلاها، بهتر از انس با قرآن نیست».

مدیر حوزه علمیه مازندران اظهار کرد: باید مشکلاتی که در ابعاد مختلف فکری، اخلاقی، علمی و ... وجود دارد را با توجه به نیازی که در جهت اهداف خود داریم، در قرآن جستجو کرده تا راهکارهای مناسب را به دست بیاوریم، زیرا قرآن در عرصه های مختلف تربیت، دفع شقاوت و طبیب الدوار است.

وی اضافه کرد: دشمنان در طول تاریخ با تمام امکانات و ابزار خود سعی کرده اند تا انسان را در نظام دینی منحرف کرده و ایمان آنها را تضعیف و تا حد کافر شدن به اندازه کفر خودشان ببرند (وَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُوا فَتَكُونُونَ سَوَاءً ۖ سوره نساء، آیه 89)؛ همچنین خداوند در قرآن می فرماید که" کافران می خواهند شما مسلمین به مانند آنها کافر شوید تا همه در کفر قرار گیرند و آنان پیوسته با شما می جنگند تا اگر بتوانند شما را ازدینتان برگردانند، اما اگر استقامت داشته باشید آنها هرگز نمی توانند بر شما غلبه کنند "( وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا سوره بقره، آیه 217  ).

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha