سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ درس خارج فقه آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مسجد اعظم قم

حوزه/ با «چهارشنبه های حوزوی» رسانه رسمی حوزه در قالب گزارشی از بیانات مراجع عظام تقلید در دروس خارج روز چهارشنبه این هفته همراه شوید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مرسوم است که مراجع عظام تقلید در ابتدا یا انتهای دروس خارج چهارشنبه خود، سخنانی درباره مسائل روز جامعه داشته و به بیان حدیثی اخلاقی می پردازند که «حوزه نیوز» در کنار انتشار جداگانه سخنان این بزرگان، در قالب «چهارشنبه های حوزوی» نیز گزارشی از این بیانات ارائه می نماید.

---------------------------------

آیت الله العظمی نوری همدانی:

بدحجابی فاجعه ای بزرگ در ایران است/ نهی از منکر فراموش نشود

حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم اظهار داشتند: مسئله بدحجابی یکی از فاجعه های بزرگی است که امروز در ایران به وجود آمده و متأسفانه در حال عادی شدن است؛ مع الاسف این مسئله در قم نیز وجود داشته و در حال گسترش است.

همانطور که رهبر معظم انقلاب چند روز گذشته فرمودند، برخی به دنبال آن هستند که هویت دینی را از قم سلب نمایند؛ چراکه قم آشیانه اهل بیت علیهم السلام بوده و مرکز تعلیم، تعلم و تبلیغات اسلامی است.

دشمن تلاش می کند که هویت دینی و مذهبی قم را متزلزل نماید و وظیفه ما منحصر در حضور درس نیست؛ بلکه باید در برابر این موضوع همت و فکر کرد.

-------------------------------------

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

روز یا هفته ای به نام حوزه نامگذاری شود/ بیان خدمات حوزه ریاکاری نیست

حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم ابراز داشتند: اخیرا در این فکر فرو رفتم که باید خدمات حوزه را به جامعه بیان کنیم تا بدکاران و بد اندیشانی که به فکر تخریب حوزه هستند، واقعیت ها را بدانند؛ بیان نمودن خدمات حوزه ریاکاری نیست.

یکی از محرومیت های حوزه این است که خبررسانی کافی ندارد؛ چند روز قبل اعضای شورای عالی حوزه های علمیه خواهران به دیدار بنده آمده و گزارشات دقیقی دادند؛ بنده آماری که برای ما نقل کردند، یادداشت نمودم؛ ما قبل از انقلاب یک طلبه خواهر نداشتیم؛ اما در این 40 سال پس از انقلاب، تعداد مدارس دینی حوزوی خواهران در کل کشور 488 مدرسه علمیه و  تعداد طلاب خواهر به 62 هزار طلبه در سطوح دو، سه و چهار رسیده است.

پیشنهاد بنده این است باید روز یا هفته ای به نام حوزه اختصاص داده شود؛ چرا هفته ای به نامه حوزه نداریم تا بتوانیم فعالیت ها و خدمات را از رسانه ملی بیان نماییم؟ اخیرا برای جوابگویی به برخی سؤالات که مثلا وجوهات در چه راهی صرف شد است، گفته ایم که مجموعه ای درست کرده و تمام خدمات را با تصویر نشان دهند تا مشخص شود چه کارهایی انجام شده است.

----------------------------------------

آیت الله العظمی سبحانی:

دولت نمی تواند به تنهایی با تمام مفاسد مبارزه کند/ روحانیون و مبلغین هم مسئولیت دارند

حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم خاطرنشان ساختند: امروز برخی از تخلفات در کشور زیاد شده است؛ منبرهای تعلیمی و سازنده کم است؛ منبرهایی که شراب خور را پای منبر توبه می داد و بی نماز را نمازخوان می کرد، کم شده است؛ باید عقائد مردم را تحریک کرد تا فساد پایین بیاید.

دولت نمی تواند با تمام فساد مبارزه کند؛ روحانیت و مبلغین هم مسئولیت دارند و باید تلاش کنند که با این کار هم بار دولت سبک شده و هم جامعه بیشتر در مسیر اصلی خود قرار می گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha