پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/مسئولین بدانند معیشت مردم بر همه چیز مقدم است، ولی در عمل تنها به دادن آمار بسنده کردند و می گویند ما چنین و چنان کردیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش ازظهر امروز در دیدارمدیرکل سازمان تعزیرات استان تهران،‌ اظهار داشتند: اسلام دینی است که به مسائل زندگی مانند بحث معیشت، فقر و امر به معروف و نهی از منکر اهمیت می دهد و تأکید برنبود فقر، اجرای معروف و نهی ازمنکر می کند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: اسلام معتقد است اگر امر به معروف اجرا شود سایرمسائل شرعی اجرا می شود، اسلام معتقد است کارها براساس فکر واحد انجام بگیرد، ولی در حال حاضر این مسئله وجود ندارد و فکرهای متعددی وجود دارد.

ایشان با بیان اینکه گاهی اوقات انجام مسائل مانند تعزیرات و اجرای حدود برای جلو گیری از جرم امری لازم است، اظهار داشتند: اجرای احکام شرعی و حدود شرعی برای جلو گیری از حرص و طمع ضرورت دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه حب مال، طمع و حرص و حب به جایگاه و منصب منشاء فساد است، افزودند: جامعه گذشته و بازاری ها اهل طمع و حرص نبودند، براساس موازین شرعی معامله می کردند و اهل حلال و حرام بودند و همین مسئله باعث برکت در زندگی شان می شد.

ایشان افزودند: در حال حاضر یکی از مشکلات کشور، پایین بودن ارزش پول است. درگذشته پول ارزش داشت؛ ولی درحال حاضر این گونه نیست، مشکل دوم، نظارت اشخاص است که باعث مشکلاتی شده است. باید نظارت قوی باشد، ارزش پول افزایش یابد تا مشکلات مردم از بین برود.

معظم له افزودند: هم اکنون معیشت مردم بر همه چیز مقدم است، ولی در عمل  مسئولین تنها به دادن آمار بسنده کردند و می گویند ما چنین و چنان کردیم، اگر چنین و چنان کردید، پس چرا مردم در سر سفره ها،احساس ارزانی نکردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: در کشورهای دیگر قمیت این شهر با شهر دیگر فرقی ندارد، وقتی کسی گران فروشی و احتکار می کند، مجازات می کنند؛ ولی در کشور این گونه نیست، قیمت این مغازه با آن مغازه با آن شهر فرق دارد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: مسئله ای که همیشه گفتیم و به آن توجه نشده، بحث دیرکرد گرفتن بانک است، بارها گفتیم گرفتن دیر کرد مشکل دارد و جایز نیست، ولی به این سخنان عمل نمی شود.

معظم له عنوان کردند: مشکل عمده مردم، بحث معیشت است، با ارقام و آماردادن مشکل معیتشی حل نمی شود و از بین نمی رود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha