جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ملایی

حوزه/رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌ خراسان‌جنوبی از برگزاری همه مراسم‌ها و برنامه‌های دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با رنگ و بوی فاطمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری"حوزه" از بیرجند، حجت الاسلام احمد ملایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تیرماه سال‌جاری با شعار "افتخار به گذشته و امید به آینده" با هدف ترسیم آینده امید بخش، ارائه کارنامه و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی و احصاء و رفع شبهات با تشکیل کارگروه‌های 26 گانه در 26 نقطه استان شروع به کار کرده و خوشبختانه با تلاش و برنامه ریزی کارگروه‌های استانی و ستاد های شهرستانی برنامه های متنوعی در حال انجام است.

وی با اشاره به این نکته که جهت بزرگداشت دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز برنامه های متعددی تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: در دهه اول بهمن توسط کارگروه‌ها در نشست‌های خبری به سمع و نظر عموم خواهد رسید و انشاءالله با حضور و همراهی مردم همیشه در صحنه و انقلابی خراسان‌جنوبی، جشن پیروزی انقلاب اسلامی به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: با توجه به همزمانی یوم‌الله دوازدهم بهمن ماه، سالروز بازگشت پر خیر و برکت احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی ایران با روز جمعه و نماز دشمن شکن جمعه، مراسم یوم الله 12 بهمن، همانند سنوات قبل و به صورت باشکوه و در طراز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر استان برگزار خواهد گردید و پس از اتمام مراسم، مردم شریف و عزیز استان جهت اقامه با صلابت نماز دشمن شکن جمعه در مصلی ها حضور با شکوه خواهند یافت.

حجت الاسلام ملایی اضافه کرد: این برنامه در شهر بیرجند با محوریت کارگروه بسیج و کارگروه اصناف برگزار می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همچنین از برگزاری مراسم باشکوه بزرگداشت شهدای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در 7 بهمن ماه سال‌جاری خبر داد و افزود: مدیریت کمیته برگزاری این مراسم با حوزه هنری خراسان‌جنوبی است و هدف نشان دادن نقش مهم مردم خراسان جنوبی در پیروزی انقلاب اسلامی است که شهدای گرانقدری از سراسر استان را تقدیم انقلاب نموده است.

حجت الاسلام ملایی در خصوص مراسم نمادین"زنگ انقلاب" عنوان کرد: این مراسم، به دلیل تقارن با روز جمعه و تعطیلی مدارس و واحدهای آموزشی به صورت سراسری در روز شنبه سیزدهم بهمن ماه سال جاری نواخته خواهد شد.

وی در ادامه تقارن ایام شهادت مظلومانه بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) با ایام الله دهه مبارک فجر را، فرصتی مغتنم دانست و بر پایی مراسم گسترده عزای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و اعلام تعطیلی رسمی سالروز شهادت، احیای شعائر دینی را از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی دانست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: برنامه‌های دهه فجر رنگ و بوی فاطمی خواهد داشت و تبلیغات محیطی با نام بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) مزین خواهد گردید.

حجت الاسلام ملایی در خصوص زمان ایام فاطمیه دوم که با دهه فجر مقارن گردیده است، ابراز کرد: ایام سوگواری و عزاداری از هفدهم بهمن تا غروب بیست و یکم بهمن ماه خواهد بود که بر این اساس، برنامه های ستاد نیز به نحوی تنظیم گردیده است که با حفظ حرمت ایام، اولاً شئون ایام عزاداری اهل بیت(ع) و حفظ حرمت ایام فاطمیه مراعات گردد و ثانیاً بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه برگزار گردد .

وی اذعان داشت: امسال به دلیل تقارن ایام فاطمیه با دهه مبارک فجر و ضرورت حفظ حرمت این ایام، مراسم نورافشانی و گلبانگ تکبیر در شامگاه روز دوشنبه بیست و دوم بهمن ماه ساعت 19 در سراسر استان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha