شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / دیدار  مدیران پژوهش های اسلامی صدا و سیما با حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفت: یکی از خلأهایی که در حوزه علمیه وجود دارد، ضعف عبارت واتقوالله بوده و علماء اخلاق در حوزه کم به چشم می‌خورد و باید جلسات اخلاق در حوزه بیش از مقدار موجود باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران مدارس سطوح عالی حوزه علمیه قم که در دفتر این استادحوزه علمیه برگزار شد، گفتند: آنچه در اسلام بیشتر به آن اهمیت داده شده، فقه و فقاهت است.

ایشان افزودند: خدا تفقه را بر  موعظه مقدم داشته و تفقه، انذار و انجام وظیفه و بیان کردن راه درست به قوم بر مبلغان و فقیهان تکلیف شده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه گفتند: برخی بر موعظه روحانیون ایراد می‌گیرند، اما خداوند در قرآن جواب آن‌ها را داده و تفقه و انذار مردم را وظیفه آن‌ها قرار داده است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کردند: پیامبر(ص) به امیرمومنان فرموده اند که با موعظه و نه با شمشیر باید مردم را انذار کرد.

معظم له تاکید کردند: اگر افراد فاسد در جامعه باشد، مردم قدر افراد سالم را می‌دانند و خداوند به انسان اختیار و آزادی عمل عطا کرده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه بیان کرددند: یکی از خلاهایی که در حوزه علمیه وجود دارد، ضعف عبارت واتقوا الله بوده و علماء اخلاق در حوزه کم به چشم می‌خورد و باید جلسات اخلاق در حوزه بیش از مقدار موجود باشد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کردند: به قول یکی از بزرگان طلبه اگر چهار سال درس در کنار اخلاق بپردازد، بهتر از ۴۰ سال تحصیل بدون اخلاق است.

ایشان اظهار داشتند: آیت‌الله مشکینی به مباحث اخلاقی بسیار بها می‌دادند و بنده نیز از زمانی که وارد حوزه شده ام مباحث اخلاقی را ترک نکردام و چهارشنبه هر هفته جلسات اخلاقی برگزار می‌کنم.

این استاد برجسته حوزه علمیه اضافه کردند: باید به طلاب انگیزه داد تا در جلسات اخلاق شرکت کند و اگر این اتفاق رخ دهد، پیشرفت بالایی در تقوای حوزویان رخ می‌دهد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ابراز کردند: کسی که تقوا داشته باشد، دارای ظرف وجودی تمیز خواهد بود و روحانیون با وجود توانایی و علم بالا اگر اخلاق نداشته باشند، اثرگذار نخواهند بود، چرا که اگر روحانیون تقوا و اخلاق داشته باشند، دیگران دعاگوی آن‌ها خواهند بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha