پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: هیچ چیز به اندازه عمر آدمی قیمت ندارد و باید تلاش کنیم تا از فرصت‌های پیش رو به نحو شایسته بهره ببریم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جمع کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با تفسیر سوره عصر، گفت: خدوند در این سوره مبارکه به عصر سوگند یاد می‌کند و عصر یعنی سوگند به عصر رسول اکرم(ص) است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه پیغمبر(ص) تحولات بسیار عظیمی در عصر خود به وجود آوردند، تصریح کرد: مردم پیش از پیامبر(ص)، دختران خود را زنده به گور می‌کردند و به خاطر اسب و شتر خود به دیگری فخرفروشی می‌کردند اما با آمدن پیامبر(ص) بت‌پرستی به توحید، زندگی فخر فروشی به علم و حکمت و مسابقه دنیاپرستی به فداکاری، ایثارگری و شهادت طلبی تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین به آیه دوم سوره عصر اشاره کرد و اظهار کرد: خداوند می‌فرماید هر کسی نتواند خود را با تحولات عظیم معنوی پس از ظهور پیامبر(ص) سازگار کند، در خسران و زیان خواهد بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در قرآن آمده خسارتمندترین آدم‌ها کسانی هستند که همه کارها و زحمت‌هایشان در دنیا خلاصه شده و جوانی‌شان در دنیا گم شد و کسانی که کارشان به اینجا کشیده می‌شود، خودشان حواسشان نیست و گمان می‌کنند موفق هستند.

 وی عنوان کرد: خداوند فرمود کسانی که به خدا و قیامت ایمان دارند، عمل صالح انجام می‌دهند، همدیگر را به حق سفارش می‌کنند و یکدیگر را به صبوری و شکیبایی دعوت می‌کنند، جزو خسارت دیده‌ها نیستند

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین  عنوان کرد: هیچ چیز به اندازه عمر آدمی قیمت ندارد و باید تلاش کنیم تا از فرصت‌های پیش رو به نحو شایسته بهره ببریم.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha