پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شجاعی

شجاعی کیاسری گفت: رسانه در آینده از جهت تعدد، کارکرد وتنوع متفاوت می شود اما وظیفه ما به روز کردن است، باید از تکنولوژی به روز و از خلاقیت و ساده سازی مطالب در بیان مطالب به عنوان رسانه استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سید رمضان شجاعی کیاسری، پیش از ظهر امروز در همایش هم اندیشی مدیران روابط عمومی و دستگاه های اجرایی استان اصفهان که با موضوع  چهلمین سالگرد انقلاب، در سالن صداوسیمای استان برگزار شد، اظهار کرد: رسانه باید سه مولفه و شاخصه داشته باشد، از راه دور قابلیت ارسال داشته، مخاطب داشته و حاوی پیامی باشد.

وی با بیان اینکه رسانه تعریف و نماد خاص خود را دارد، تصریح  کرد: ما وظایف اداری و وظایف انقلابی داریم. وظیفه ما در حال حاضر این است که نحوه کارکرد دستگاه های دولتی ذیل خود را برای مردم تبیین کنیم، چرا که نوع کارکرد دستگاه‌ها برای بسیاری از مردم روشن نیست.

شجاعی کیاسری اذعان کرد: رسانه در گذشته تزریقی بود و انتخابی نداشتیم، اما در حال حاضر بیش از 10 هزار رسانه‌ در دسترس است، در این میان رسانه‌ای موفق است که نیاز مخاطب را دانسته و او را جذب کند؛ ما در حوزه رسانه و صدا و سیما در عین حال 2 خبر داریم، یک خبر آنی و دوم خبر آتی است، در خبر آنی موفق، رسانه‌ای بوده که نخستین خبر را رفته و امروز سرعت، صحت و دقت در خبر موضوع جدی است.

وی با بیان اینکه برخی از نیازها آنی است، لذا امروز زمان استفاده از پوستر و پلاکاردها تمام شده و مسئول روابط عمومی موفق کسی هست که از ابزارهای نوین استقاده کند، گفت: چه ایرادی هست در فضای مجازی، مدیران دستگاه ها، استاندار و امام جمعه و امثالهم در کانال های و گروه های رسانه ایی باشند که مردم نیز در آنجا حضور داشته و مشکلات خود را بیان می کنند.

شجاعی کیاسری بیان کرد: امروز استفاده از ابزار رسانه در فضای مجازی کار را راحت کرده است، باید از فضای سنتی خارج شد و کارکرد و عملکرد انقلاب و نظام از سوی رسانه ها به گوش مردم برسد. البته فقط عدد و رقم بیان کردن جایگاه و ارزشی برای مردم ندارد، ما باید اقناعی صحبت کنیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور  توضیح داد: ما باید متناسب با مخاطب اقناعی صحبت کنیم، دیدن مسایل و موضوعات و واقعیات باعث می شود مطالب بهتر منتقل شود.

وی یادآور شد: رسانه در آینده از جهت تعدد، کارکرد و تنوع متفاوت می شود، اما وظیفه ما به روز کردن است، باید از تکنولوژی به روز و از خلاقیت و ساده سازی مطالب در بیان مطالب به عنوان رسانه استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha