جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بزرگداشت سالگرد تیراندازی در مسجد کبک

حوزه/ مراکز و نهادهای اسلامی شهرهای مختلف کانادا، مراسم بزرگداشتی به مناسبت سالگرد تیراندازی مرکز فرهنگی اسلامی کبک که منجر به کشته شدن ۶ نمازگزار شد، برگزار خواهند کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از muslimlink، مراکز متعدد در سرتاسر کانادا، مراسم سالگرد تیراندازی مسجد کِبک را برگزار خواهند کرد.

مراسم سخنرانی، تماشای فیلم، نشست و گفتمان و تجمع نمادین از برنامه هایی هستند که به مناسبت این حادثه تلخ برگزار خواهند شد.

در مراسم متعددی که در سازمان های اسلامی و نهادهای مختلف به مناسبت این روز برگزار می شود قرار است ضمن بزرگداشت قربانیان حادثه، به بحث و گفتمان پیرامون موضوع نفرت، تعصب ضداسلامی و خشونت علیه مسلمانان در جامعه کانادا و دنیای امروز غرب پرداخته شود.

در روز 29 ژانویه 2017، یک مهاجم نژادپرست به روی نمازگزاران در مرکز فرهنگی اسلامی کبک در آتش گشوده و با تیراندازی به سوی مسلمانان منجر به کشته شدن 6 تن و زخمی شدن 19 تن دیگر شدند که یکی از زخمی شدگان فلج شد.

ابراهیم بری 39 ساله، محمود تنو بری 42 ساله، خالد بلکاسمی 60 ساله، ابوبکر تبتی 44 ساله، عبدالکریم حسنی 41 ساله و عزالدین سوفیان 57 ساله قربانیان این کشتار خونین بودند.

مراسم متعدد در مراکز و نهادهای اسلامی شهرهای مختلف کبک، لاوال، اتاوا، کینگستون، ویتبی، میسیساگا، برامپتون، همیلتون، لاندن، کلگری، ونکوور و کیچنر برپا خواهند شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha