جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام شهبازیان

حوزه/ نشست علمی «چرایی تقابل غرب با مهدویت پس از انقلاب اسلامی» به همت پژوهشگاه بین‌المللی جامعه‌المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام  محمد شهبازیان در نشست«چرایی تقابل غرب با مهدویت پس از انقلاب اسلامی»، با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قیام امام حسین(ع) و مهدویت، دو مبانی انقلاب اسلامی بود که مورد توجه جدی تحلیلگران غربی واقع شد، خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌های متعدد منابع غربی، مبانی دینی و معنوی در ایران غلبه دارد و برای فائق شدن بر آن باید با این مبانی آشنا شد.

وی، در ادامه، با تأکید بر اذعان کارشناسان غربی بر بی‌اثر بودن انواع تهدیدهای نظامی، اقتصادی و... ضد جمهوری اسلامی بدون در نظر گفتن ریشه‌های فکری انقلاب اسلامی، ابراز داشت: مستندهای متعددی درباره مبانی فکری انقلاب اسلامی ساخته شده که بیانگر پیوند مردم ایران از طیف‌های مختلف با امام حسین(ع) و مهدویت است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه، ادامه داد: با توجه به این حقایق، دشمنان جمهوری اسلامی ایران، به منظور تخریب فرهنگ مهدویت اقدامات متعددی در دستور کار قرار داده‌اند که از آنها می‌توان به پررنگ نمودن برخی مسائل حاشیه‌ای و خرافی، توهین و تمسخر مبانی مذهبی و معرفی برخی از گروه‌های انحرافی به عنوان پیروان واقعی مهدویت اشاره کرد.

حجت‌الاسلام شهبازیان، در ادامه، با معرفی برخی آثار تولیدشده غربی در زمینه پیوند انقلاب اسلامی و مهدویت، یادآور شد: امروز در فضای رسانه‌ای، هجمه گسترده‌ای ضد مهدویت صورت می‌گیرد و اندیشمندان و فعالان عرصه رسانه‌ای و مجازی موظف هستند با هوشیاری کامل در این میدان مهم حاضر باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha