پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
۱

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: عده‌ای امروز با ادعای روشنفکری، مقاومت در مقابل دشمن را مذموم دانسته و مخالف شعار «مرگ بر آمریکا» هستند در حالی که امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه دشمنان اسلام را به بدترین شکل نفرین کرده و به آن‌ها آرزوی مرگ می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، شامگاه چهارشنبه در سلسله مباحث شرح نهج‌البلاغه که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد اظهار داشت: نیرنگ و حیله از هر کس باشد، مذوم است و خدای متعال از آن نهی کرده و کسی که معتقد به قیامت باشد، مکر و حیله نمی‌کند

وی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید، در زمانی قرار داریم که مکر و حیله را تیزهوشی می‌دانند و افراد نادان مَکّار و حیله‌گرها را مدبّر می‌خوانند، واین به دلیل غلط بودن معیار در جامعه است که معیارهای جامعه را عوض کردند و اگر معیارهای سنجش افراد در جامعه درست باشد نتیجه چنین نمی‌شود.

امام جمعه ارومیه افزود: نزول قرآن و دین اسلام برای اصلاح فرهنگ‌های غلط رایج در جامعه است و لذا با مراجعه به فرهنگ دینی می‌توان معیارهای غلط را تغییر داد، قبل از اسلام معیار برتری انسان‌ها پول و ثروت بود اما اسلام این معادله را عوض کرد و تقوا را ملاک برتری قرار داد.

وی اضافه کرد: بنابر آن‌چه که از امام علی(ع) وارد شده، انسان زرنگ کسی است که با از بین بردن هوای نفس فضائل انسانی و الهی را در خود زنده کند و چنین آدمی هیچ وقت آخرت خود را به دنیای گذرا نمی‌فروشد و اگر انسانی آخرت خود را به خاطر دنیا تباه کند چنین انسانی عقل ندارد و بنابر سفارش نهج‌البلاغه انسانی که تابع هوای نفس باشد احمق است.

نماینده ولی فقیه‌ در آذربایجان‌غربی بیان داشت: عده‌ای امروز با ادعای روشنفکری، مقاومت در مقابل دشمن را مذموم دانسته و مخالف شعار «مرگ بر آمریکا» هستند در حالی که امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه دشمنان اسلام را به بدترین شکل نفرین کرده و به آن‌ها آرزوی مرگ می‌کند.

وی تصریح کرد: مقاومت در مقابل دشمن و مخالفت ظاهری و باطنی با آن، سفارش قرآن کریم است که مسلمین را به دشمنی شدید با دشمنان اسلام و برخورد با نهایت عطوفت و محبت به مؤمنین دعوت می‌کند، این عده که دوستی با دشمن را روشنفکری می‌دانند افراد بی‌بصیرتی هستند که دشمن را تشخیص نمی‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha