جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: تکریم ارباب رجوع فارغ از امور ظاهری، اصلی اساسی در فعالیت‌ کارکنان اوقاف به شمار می‌رود و این کار بر اساس اعتقادات دینی امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در جمع مدیران و کارکنان اوقاف شهرستان و بخش‌های مختلف استان قم، اظهار کرد: خدا را شاکرم که  این توفیق را عنایت کرد تا در یکی از نهادهای پرارزش نظام جمهوری اسلامی، یعنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، به انجام وظیفه بپردازیم.

وی افزود: این جایگاه را توفیقی از ناحیه پروردگار می‌دانم و امیدوارم بتوانیم با همراهی یکدیگر، قدم‌هایی در جهت پشبرد اهداف و برنامه‌های این مجموعه برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ارتباط دو سویه با کارکنان اوقاف برای استفاده از پیشنهادات و انتقادات و نیز تجارب آنها در دستور کار قرار دارد، گفت: حقیقت باید گفته شود ولی در عین حال شأن و احترام دیگران نیز حفظ شود زیرا این شیوه بر اساس اعتقادات و دستورات دینی ماست.

وی ادامه داد: زندگی این دنیا مقدمه‌ای برای زندگی اخروی است و اگر به دنبال سعادت و کمال ابدی هستیم، باید دستورات دینی را در چارچوبی که برایمان مشخص شده به مرحله اجرا درآوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به اینکه اعتقادات سالم و کامل منجر به عمل صالح می‌شود، خاطرنشان کرد: ممکن است دو شخص که خود را مسلمان و شیعه معرفی می‌کنند، عملکرد متفاوتی داشته باشند که این مسئله نشان‌دهنده میزان ایمان آنهاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: در نخستین گام برای رسیدن به اهدافی که خداوند از خلقت آدمی در نظر گرفته، باید بنیه ایمانی و اعتقادی‌مان را قوی کنیم.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین علی(ع) سه سوال طرح فرموده‌اند «رَحِمَ اللّهُ اِمْرَاً عَلِمَ مِن أینَ وَ فی أینَ وَ إلی أینَ» و هر کس توانست به این سه سوال پاسخ دهد در زندگی خود به نتیجه می‌رسد گفت: اینکه می‌فرماید خداوند رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده، الان کجاست و به کجا خواهد رفت، اگر بدانیم منشأ وجود ما خداوند تبارک و تعالی است، در این دنیا تکالیفی برایمان در نظر گرفته شده که با رسالت انبیاء و اولیای الهی به ما رسیده و سرانجام ما نیز به خداوند باز می‌گردد، کمال و سعادت هم در انتظارمان خواهد بود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری افزود: زمانی شخصی وارد فضایی می‌شود که مملو از رحمت الهی است، او خدا را اینگونه ملاقات می‌کند به لحاظ ایمانی که داشت و شخصی دیگر در فضایی قرار می‌گیرد که همه عذاب است و رنج و در حقیقت با قهر الهی روبرو شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: تکریم ارباب رجوع فارغ از امور ظاهری، اصلی اساسی در فعالیت کارکنان اوقاف است؛ ممکن است همان شخصی که برای کاری نزد ما آمده یکی از اولیای الهی باشد و توهین و جسارت به او، آدمی را از رحمت خداوند دور کند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با تاکید بر اینکه نباید نسبت به انسان‌ها پیش‌داوری داشته باشیم، تصریح کرد: کارکنان اوقاف باید در زمینه تکریم ارباب رجوع نمونه باشند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha