جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نیکولاس دوپونت اژین

حوزه/ نیکولاس دوپونت اژین، رئیس حزب Debout فرانسه گفت: امانوئل مکرون ترجیح می دهد به جای رسیدگی به مسئله جلیقه زردها و اجابت خواسته های آنان، وقت خود را صرف رسیدگی به پرونده حجاب و پوشش اسلامی در فرانسه کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  , fr.sputniknewsآقای نیکولاس دوپونت اژین، رئیس کنونی حزب Debout فرانسه که از احزاب راست گرای این کشور محسوب می شود، به دعوت شبکه تلویزیونی RTL فرانسه (معتبر ترین شبکه مردمی در این کشور) روز چهارشنبه در ساختمان اصلی این شبکه حاضر شد و در مصاحبه خود گفت: مکرون در عین جوانی سیاستمداری کارکشته است که همانند پیشکسوتان سیاست در جهان، حکومت می کند و من تا کنون نتوانسته ام به راستی او را بشناسم.

وی با اشاره به جریمه 135 یورویی در نظر گرفته شده در قانون اساسی فرانسه برای بر تن نکردن جلیقه زرد هنگام نقص فنی و توقف خودروها در کنار جاده، افزود: در فرانسه زیبای من به خاطر بر تن نکردن جلیقه زرد 135 یورو جریمه می شویم در حالیکه در همین کشور شهروندان مسلمان صورت خود را با پوشیه می پوشانند و حجاب بر تن می کنند و کسی کاری به کارشان ندارد، مگر پوشیدن حجاب در معابر عمومی قانونی شکنی محسوب نمی شود؟ چطور نپوشدن جلیقه زرد نقض قانون است و جریمه دارد اما پوشش حجاب بلامانع؟ این است آن فرانسه ای که مکرون به ما وعده داده بود؟ آیا به نظر شما مکرون در مسیر درست حرکت می کند؟ وی همچنین در ادامه به جمع کردن شهرداران فرانسه توسط مکرون و صحبت با آنها اشاره کرد، و گفت:  « این جلسه یک نمایش و شوی مطبوعاتی بسیار زیبا و فریبکارانه بود».

رئیس حزب Debout فرانسه، با تاکید بر آخرین نامه مکرون به مقامات دولت در پی حوادث اخیر فرانسه، اذعان داشت: اساسا مکرون در تمامی سخنرانی ها و نطق های خود سعی دارد این مطلب را به مخاطبان خود بفهماند که « از من توقع نداشته باشید تا همه کارهایی را که در طول هجده ماه ریاست خود انجام داده ام را به کلی تغییر دهم»، من به عنوان رئیس یکی از احزاب مهم فرانسه از این صحبت مکرون این برداشت را می کنم که « موضوع جلیقه زرد ها یک بحث بیهوده و جعلی است و موجب اتلاف وقت دولت می‌شود»، و در واقع در این شرایط بحرانی کشور، رئیس جمهور نمی خواهد حتی قدمی در راستای اصلاح اوضاع بردارد.

در پایان آقای دوپونت اژین در پاسخ به سوال مجری این شبکه مبنی بر اینکه، آیا RTL می تواند با برگزاری یک سمینار بزرگ ملی سران جلیقه زردها و مقامات دولت را متقاعد کند تا به اعتراضات پایان دهند، گفت: این امر به هیچ وجه ممکن نخواهد بود، و من همانند سابق ملت فرانسه را تشویق می کنم تا خواسته های به حق خود را در خیابان ها فریاد بزنند و در مقابل مشت آهنین دولت تسلیم نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha