پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زندگی نامه عربی پیدا شده از یک برده مسلمان آمریکایی در اینترنت قرار گرفت

حوزه/ زندگی نامه تنها برده مسلمان آمریکایی که به زبان عربی نوشته شده، توسط کتابخانه کنگره ایالات متحده در اینترنت قرار می گیرد. این زندگی نامه به سبب اینکه به زبان عربی نوشته شده، توسط برده داران دستکاری نشده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، به نقل از دیلی صباح، زندگی نامه تنها برده مسلمان آمریکایی شناخته شده، که به زبان عربی نوشته شده به صورت آنلاین قرار گرفت.

کتابخانه کنگره ایالات متحده تنها روایت نگاشته شده به دست یک برده مسلمان شناخته شده در ایالات متحده را که به زبان عربی می باشد در اینترنت برای دسترس عموم قرار داده است.

براساس بیانیه ای که روز سه شنبه توسط کتابخانه کنگره منتشر شده، مجموعه عمر ابن سعید شامل 42 اسناد اصلی از جمله یک زندگی نامه 15 صفحه ای می باشد.

این مجموعه منحصر به فرد از متون به دست آمده در سال 2017، به عنوان یکی از نمونه های نادر از زندگینامه برده مسلمان آمریکایی، تاریخچه ورود نخستین اسلام و مسلمانان به آمریکا را با تصویر در می آورد. عمر ابن سعید در سال 1831 تجربیات خود را در قالب این زندگی نامه به اشتراک گذاشته است.

ماری جونز دیب، سرپرست بخش آفریقا و خاورمیانه کتابخانه در این باره گفت: اهمیت این زندگی نامه در این است که این نوشته مانند متون دیگری که توسط برده ها به زبان انگلیسی نوشته شده بودند، توسط برده داران دستکاری نشده است و به همین سبب نیز اصیل تر، معتبرتر و صادقانه تر است.

دیب گفت: این سند افشاء می کند که برخلاف برخی باورها که تمام برده ها به فرهنگ بومیان آفریقایی باور داشته اند، حداقل تعدادی از برده های آورده شده به آمریکا، پیروان دین اسلام، یک دین ابراهیمی و توحیدی بوده اند.

کتابخانه کنگره در بیانیه ای، این زندگی نامه را یک منبع اولیه مهم و بی مانند تاریخی برای کسانی معرفی کرد که سعی دارند رابطه میان جوامع مسلمان در آفریقای غربی را بهتر بشناسند و با زندگی برده های مسلمان  پس از اسارت و بردگی آشنا شوند.

براساس زندگینامه و سوابق کتابخانه ای، ابن سعید یک عضو ثروتمند و تحصیل کرده در قوم فوله بود که در نهایت به بردگی فروخته شد. فوله بزرگترین قوم در مناطق ساحل و آفریقای غربی است و امروزه تعداد بیش از 40 میلیون نفر را شامل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha