سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با طلاب و روحانیون شهرستان هرسین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه انسان با پست و مقام یا اموال دنیایی در قیامت محشور نخواهد شد، گفت: انسان با نیت درونی و اعمال خود در مقابل خداوند محشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در نشست با طلاب و روحانیون شهرستان هرسین، با تمسک به آیه 11 سوره مبارکه زُمر که می فرماید:« «قُلْ إِنّی أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللّهَ مُخْلِصًا لَهُ الدِّینَ؛ بگو همانا من مأمورم که خدا را پرستش کنم و دینم را برای او خالص گردانم.» گفت: انسان برای پیشرفت و رسیدن به درجات بالا نخست باید نیت خود در همه شئون زندگی به سمت و سوی خداوند قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به کلام گهربار پیامبر اکرم(ص) معنای اخلاص را پرسیدم. حضرت فرمود: من از جبرئیل و او از خداوند سؤال کرد. خدای سبحان نیز فرمود: اخلاص سِری است از اَسرار من که در دل محبوب خود قرار می دهم، افزود: پس از نیت درست مهمترین موضوعی که خداوند از پیامبر(ص) خواسته،اخلاص درونی است.

وی خاطر نشان کرد: هر عملی را انسان با اخلاص  انجام دهد و به هر اندازه عملی اخلاص داشته باشد، به همان اندازه برای خداوند ارزشمند است.

آیت الله علما با بیان اینکه بالاترین مراتی اخلاص به کسانی تعلق می گیرد که تنها برای خداوند کار انجام دهند، گفت: عمل وقتی که خالص برای خدا صورت گرفت، شیطان در آن راه نخواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: هیچ بنده ای نیست که چهل روز عملی را با اخلاص برای خدا به جا آورد، مگر اینکه چشمه های حکمت از دل او بر زبانش جاری می گردد، اظهار کرد: اندازه عبادت مهم بوده، اما بالاتر از آن، کیفیت عمل و اخلاص در آن است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه انسان با پست و مقام یا اموال دنیایی در قیامت محشور نخواهد شد، گفت: انسان با نیت درونی خود در مقابل خداوند محشور خواهد شد. 

آیت الله علما یکی از دیگر از خصلت های مورد انتظار خداوند از انسان این است که در زندگی از رضایتمندی تا غضب یک حالت میانه را در نظر بگیرد، افزود: بنده مومن در کمبود ها غضبناک و ناامید نشده و در آسودگی های زندگی خداوند را فراموش نمی کند.

وی در پایان نسبت به طلاب جوان متذکر شد: انسان همواره خود را متذکر سازد و برای هرکاری در مقابل خداوند حاضر ببیند.

لازم بذکر است، پس از این نشست  آیت الله علما از روند ساخت حوزه علمیه خواهران  و همچنین حوزه علمیه برادران این شهرستان بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha