چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 حجت الاسلام علیرضا عطایی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور

حوزه/ حجت الاسلام عطایی با اشاره به اینکه چون حوزه علمیه با سیاست های غرب زده، باج دادن به مستکبرین، گسترش فساد جنسی و فساد مالی و فاصله طبقاتی و اشرافی گری مخالف است، باید هزینه بدهد، گفت: حوزه های علمیه بر اساس معارف دینی و واقع بینی حرکت می کنند و همسو با برخی افکار غربزده نیستند.

 حجت الاسلام علیرضا عطایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به روایت امام کاظم(ع) که فرمودند: «مردی از قم، مردم را به سوی خدا دعوت می کند...، گفت: در سایه زحمات حضرت امام(ره) و شاگردانش که هریک از بزرگان حوزه اند و پیروانش انقلاب به پیروزی رسید.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با بیان اینکه بعد پیروزی انقلاب طلاب بیش از هر قشری در دفاع مقدس ایثارگری کردند، ادامه داد: طلاب انقلابی در تمام عرصه ها میدان را خالی نکرده و کمک کار مردم خصوصا در حوادث غیر مترقبه بوده،گرچه انجام دهنده قسمتی از کارهای دولت اند.

وی خاطر نشان کرد: به اعتراف مردم شهر و روستا در زلزله بم، ورزقان، سرپل ذهاب، گروه های جهادی، تبلیغی؛ برادری خود را به اثبات رسانده اند.

حجت الاسلام علیرضا عطایی با اشاره به اینکه اگر از نیروی انتظامی بپرسید می گوید در ایام تبلیغ جرم و جنایت کمتر است، ادامه داد: پایین آمدن آمار جرم و جنایت در جامعه آن هم در فصول تبلیغی نشأت گرفته از حضور مبلغین در اقصی نقاط ایران اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با این بیان که برخی برای انحراف افکار عمومی، بودجه ناقص حوزه های علمیه را مورد هدف قرار داده اند، گفت: بودجه ناقص حوزه های علمیه نسبت به سایر مراکز آموزشی ناچیز است.

حجت الاسلام عطایی با اشاره به اینکه چون حوزه علمیه با سیاست های غرب زده، باج دادن به مستکبرین، گسترش فساد جنسی و فساد مالی و فاصله طبقاتی و اشرافی گری مخالف است، باید هزینه بدهد، ابراز داشت: حوزه های علمیه بر اساس معارف دینی  و واقع بینی حرکت می کنند و همسو با برخی افکار غربزده نیستند.

وی، حوزه های علمیه را دنباله رو سیره حکومت علوی(ع) و مخالف زندگی های اشرافی مسئولین آن هم در نظام اسلامی دانست و گفت: حوزه انقلابی با توجه به رسالت ذاتی خود در مقابل فاصله طبقاتی و دست اندازی به بیت المال خاموش نخواهد ماند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با بیان اینکه مسیر حوزه های علمیه با ویژه خواری و نجومی گرفتن و سفرهای بیهوده خارجی کاملا جدا است، اظهار کرد: طلاب به عنوان شهروند این کشور باید از منابع مالی و ذخایر نفتی و سایر در آمدها مانند سایرین بهره مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر طلاب مانند سایرین مالیات املاک، وسایل نقلیه و درآمد را باید بدهند،پس چطور از درآمدهای ملی محروم باشند، ابراز داشت: متاسفانه سالها به نام حفظ استقلال حوزه از امکانات ملی، حوزه ها را محروم کردند.

حجت الاسلام عطایی با بیان اینکه تمام اقشار و ارگان ها و اقلیت های مذهبی سر سفره انقلابی که متولد حوزه است به سروسامان رسیدند، گفت: نباید بودجه ناچیز حوزه را نسبت به سایر بودجه ها با ایجاد حاشیه سازی در فضای مجازی از آن جو تخریبی راه بیاندازند.

 وی با ابراز تاسف از نحوه برخورد مسئولین در پرداخت بودجه ناچیز و هدایت معنا دار مغرضین به سمت حوزه های علمیه، افزود: نباید علما و طلاب مانند بیگانه ای که اهل این مملکت نیست از خیلی از امکانات محروم بمانند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با اشاره به بی تعهدی برخی مسئولین در برخورد وضعیت ناهنجار فرهنگی کشور که روز به روز در حال افول است، گفت: در سایه غفلت مسئولین از بدحجابی به بی حجابی و از توهین به طلاب و علما به توهین به انبیا(ع) و رقص در عاشورا و هتک نذر و هیئت رسیدیم.

وی، غارت بیت المال و اقامت فرزندان برخی مسئولین در خارج را مزید بر مشکلات دانست و اظهار کرد: فرهنگ ایرانی، اسلامی فقط با دلسوزی حوزویان می تواند رشد مثبت داشته باشد، وگرنه فرهنگ را با دلخواه خود معنا می کنند.  

حجت الاسلام عطایی در پایان با بیان اینکه موسیقی سراها و مجلات منحط و اجرای کنسرت ها و امثال آن را به نام فرهنگ ترویج می کنند، گفت: بودجه فعالیت های ضد فرهنگی را برخلاف حوزه های علمیه بدون سر و صدا و اعتراض تقدیم می شود، معلوم است که تعمدی در کار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha