جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مومنی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: بررسی ما نباید خلاصه به متن بشود، باید گزاره های ارزش شناسی ودلایل را نیز در بررسی های خود مطرح کنیم، جمع بندی ما در اسرع وقت به سوی دبیرخانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در تهران ارسال می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، صبح امروز در نشست هم اندیشی  بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که به میزبانی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب  همانطور که می دانید در تاریخ ۲۲مهر سال جاری با یک ابلاغی سند را به سمت نخبگان وفرهیختگان دانشگاهی وحوزوی برگرداندند.

وی با بیان اینکه این سند الگوی  اسلامی ایرانی پیشرفت  چندین سرفصل دارد که می توان به رسالت، افق و تدابیر سند اشاره کرد و گفت: تنظیم سند الگوی  اسلامی ایرانی پیشرفت یک کار مهمی است که درعصر حاضر انجام شده وشاید هزاران ساعت کار پژوهشی صورت گرفته تا اینکه سند به این مرحله رسیده است.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: چکش کاری و جمع کردن نظرات پیرامون این سند خواسته دبیرخانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و رهبر معظم انقلاب است.

وی تاکید کرد: در این سند باید بررسی ها صورت گیرد، مثلا پیشرفت بکاررفته دراین سند به چه معنا هست و شاخصه های عدالت و اقتصادی برای تمدن چیست و تفاوتش با دیگر شاخصه ها چگونه است همگی جز سوالاتی است که باید به انها پاسخ داد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: ساختار ومحتوای سند الگوی  اسلامی ایرانی پیشرفت قطعا می تواند دچار اشکال باشد، مثلا مباحث معرفت شناختی در این سند مطدح نشده است که یکی از کلیدهای هستی شناسی است،ما در سند الگوی  اسلامی ایرانی پیشرفت اصول را نداریم واز مبانی یکدفعه به سراغ آرمان ها رفته ایم.

وی ابراز کرد: بررسی ما نباید خلاصه به متن بشود، باید گزاره های ارزش شناسی ودلایل را نیز در بررسی های خود مطرح کنیم، جمع بندی ما دراسرع وقت به سوی دبیرخانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت درتهران ارسال می شود.

حجت الاسلام مومنی افزود: یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن هست این بوده که قرار هست این سند چه بکند و چه ارتباطی با قانون اساسی خواهد داشت که امیداوریم با برگزاری سلسله نشست هایی با حضور فضلاو نخبگان حوزوی در راستا ی تحکیم و تقویت تنظیم سند الگوی  اسلامی ایرانی پیشرفت گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha