جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جعفری راد

حوزه/مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی گفت: تسهیل ازدواج و ازدواج آسان از مهمترین برنامه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام محمدعلی جعفری‌راد، مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی در حاشیه دیدار با دو زوج جوان طلبه شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری "حوزه"ضمن تاکید بر بحث ساده‌زیستی، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که آغاز زندگی مشترک به صورت ساده پایه و اساس یک زندگی مقاوم و توأم با عشق و علاقه است.

وی با بیان این‌که از جمله برنامه‌ها و رویکردهای جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر نگاه ویژه به بحث خانواده و آموزش فرهنگ طلبگی و ذی طلبگی به طلاب جوان متأهل طلبه و روحانی است، تصریح کرد: سرکشی از مزدوجین تازه ازدواج کرده را در دستور کار خویش قرار داده‌ایم و دلیل آن این است که وقتی دو فرد در خانواده‌های متفاوت و با افکار متفاوت با یکدیگر ازدواج می‌کنند طبیعتا دارای یکسری اختلاف‌های فکری هستند و بعضا ممکن است که در سال‌های نخست زندگی با مشکلاتی در این خصوصا مواجه شوند و خدای‌ نکرده حتی در برخی موارد کارشان به طلاق نیز بی انجامد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که سرکشی از مزدوجین‌ تازه ازدواج کرده، به ویژه اگر با خبر شویم که زندگی زوجین دچار آسیب شده، از مهمترین برنامه‌های مرکز خدمات است، عنوان کرد: در قالب این سرکشی‌ها زندگی زوجین مذکور هم به لحاظ مسائل مادی و هم به لحاظ مباحث مشاوره‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام جعفری‌راد از همکاری یکسری مشاورانی در بحث خانواده با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی خبر داد و یادآور شد: در کارگاه‌های یک‌روزه پیوندهای آسمانی؛ آموزش‌های لازم در بحث زندگی مشترک و شیوه‌های تعامل با همسر از دیدگاه اسلامی و روان‌شناسی به طلبه‌های جوان ارائه می‌شود که خوشبختانه استقبال طلاب از این برنامه مطلوب است.

وی ادامه داد: عمده تلاش ما آن است که یکسری کارگاه‌هایی با مضمون چگونگی انتخاب همسر با همکاری مشاوران خانواده در بحث پیش از ازدواج زوجین را برای این بزرگواران برگزار کنیم که قطعا تاثیر بیشتر و بهتری در زندگی زوجین خواهد داشت.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی در پایان اذعان داشت: آنچه مسلم است آن است که از مهمترین برنامه‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی، تسهیل ازدواج و ازدواج آسان برای طلاب است.
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha