پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا امامی

حوزه/ ماموستا امامی گفت: امروز ترامپ به صراحت اعلام می‌کند که اگر عربستان هزینه حمایت ما را ندهد و ما حمایت خود از عربستان را برداریم کشورهای عربی در یک هفته سقوط می‌کنند و آن‌ها حتی جرأت ندارند جواب ترامپ را بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، ماموستا عبدالسلام امامی ظهر امروز در مراسم نشست رسانه‌ای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مساله اربعین بسیار مهم است، هم قرآن کریم و هم روایات به این مساله اشاره دارند، پیامبر اسلام در چهل سالگی به پیامبری مبعوث شدند و همچنین کلمه اربعین در قرآن و روایات به کرات تکرار شده و از اهمیت خاصی برخوردار است و امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، لازم است دستاوردهای انقلاب را بیان کنیم.

وی ادامه داد: بیان دستاوردها به این معنا نیست که نقاط ضعف نداشتیم، باید نقاط ضعف‌ها را هم شناسایی کرده و برطرف کنیم، در طول این چهل سال دستاوردهای بزرگی داشتیم به عنوان نمونه می‌توان به بیداری جهان اسلام بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد، قبل از انقلاب، اسلام یک دین محدود بود که حق حضور در اجتماع را نداشت، اما پیروزی انقلاب اسلامی پدیده‌ای بود که دل همه مسلمین جهان را روشن کرد و به آینده امیدوار ساخت و روح تازه ‌ای در کالبد اسلام دمید.

امام جمعه مهاباد افزود: تمام جنبش‌های اسلام که امروز در کشورهای مختلف فعال هستند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعال شدند، قبل از انقلاب اسلامی تمامی کشورهای اسلامی تحت سلطه جهان‌خواران بودند و حق اظهار نظر نداشتنتد که انقلاب اسلام به جهان‌خواری غربی‌ها پایان داد و امروز اسرائیل که در عرض یک ماه تمام اعراب را شکست داد امروز نمی‌تواند در مقابل حزب‌الله که یک شاخه نظامی است یک هفته هم مقاومت کند و هم این‌ها به برکت حمایت‌های انقلاب اسلامی است.

دیپلماسی فعال خارجی غربی‌ها را از نشست لهستان پشیمان خواهد کرد

وی اضافه کرد: از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تحقیر ایادی استکبار بود و امروز کشورهای غربی که در گذشته ادعا می‌کردند ایران چهلمین سال پیروزی خود را نخواهد دید مجبور هستند اجلاس ضد ایرانی خود را بعد از جشن چهلمین سال انقلاب در ایران، در کشور لهستان برگزار کنند چرا که خود می‌دانند در منطقه هیچ کشوری نمی تواند میزبانی این نشست را به عهده بگیرد و البته اگر دستگاه دیپلماسی ما فعال عمل کند غربی‌ها از این نشست هم پشیمان خواهند شد.

افسار عربستان به دست آمریکا است

ماموستا امامی تصریح کرد: در عرصه فرهنگ هم جمهوری اسلامی دستاوردهای زیادی داشت، امروز، در بین کشورهای اسلامی فقط در ایران و عربستان قوانین اسلامی اجرا می‌شود، عربستان که خود را خادم حرمین شریفین می‌داند، افسار خود را به دست آمریکا داده و تا سال‌های دیگر شراب و بی‌حجاب در آن کشور آزاد خواهد شد.

وی ادامه داد: عربستان سعودی امروز در ذلت و خاری به سرمی‌برد به گونه‌ای که ترامپ رسما اعلام کرد که اگر عربستان هزینه حمایت ما را پرداخت نکند و ما حمایت خود از عربستان را برداریم کشورهای عربی در یک هفته سقوط خواهند کرد و عربستانی‌ها حتی جرأت نکردند جواب او را بدهند و این نشان می‌‌دهد که پشت پرده کشورهای پادشاهی عربی آمریکا و ایادی استکبار هست و حکومت اصلی در دست استکبار می‌باشد.

دشمن هر اقدام گستاخانه‌ای علیه ایران انجام دهد پاسخ عملی دریافت خواهد کرد

امام جمعه مهاباد گفت: چرا آمریکا نمی‌تواند این حرف‌ها را درباره ایران بزند، چون می‌داند پاسخ دندان شکن دریافت خواهد کرد و اگر امروز از دشمن غطلی سر بزند، پاسخ عملی ایران بسیار کوبنده خواهد بود و غرب این را بهتر می‌داند.

وی ادامه داد: دشمن به درستی متوجه شده است که نقطه قوت جمهوری اسلامی مساجد و سپاه پاسداران است و به همین دلیل هم در فتنه 88 بیشترین تهاجم‌ها به بسیج و مساجد شد و امام به درستی سپاه و بسیج را بنیان نهاد و فرمود، من از سپاه راضی هستم و اگر سپاه نبود قطعا انقلاب نبود.

ماموستا امامی بیان داشت: در آموزش هم دستاوردهای انقلاب بسیار بالا بوده است به گونه‌ای که قبل از انقلاب سطح آموزش و سواد بسیار پایین بود اما امروز در همه شهرهای دانشگاه برای تحصیل و در تمام روستاها مدارس جهت تحصیل وجود دارد و این به برکت نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: در عرصه اقتصادی هم جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته، قبل از انقلاب تنها محصول صادراتی ایران نفت بود و امروز از صادرات تک محصولی خارج شده‌ایم و درآمد ما از دیگر محصولات بیشتر از صادرات نفت است.

عربستانی‌ها کردها را به جرم کافر بودن می‌کشتند

امام جمعه مهاباد افزود: در جنگ عراق که به ظاهر فقط عراق بود امام تمام کشورها دست به دست هم داده بودند، به گونه‌ای که ما از 10 کشور عربی اسیر داشتیم، نظامی‌های عربستانی در مرز سردشت بودند و کردها را به بهانه این که مسلمان نیستند می‌کشتند.

وی بیان داشت: در جنگ ما حتی نمی‌توانستیم سیم خاردار بخریم و امروز در حال تسخیر فضا هستم و می‌بینید که پرتاب ماهواره چه دردی به دل دشمنان اسلام انداخته و آن‌ها را در مقابل اسلام و ایران به صف کرده است، امروز ما در عرصه نظامی جزء بزرگترین قدرت‌های دنیا هستیم و تجهیزاتی که دراختیار ارتش داریم هشتمین کشور قدرت نظامی دنیا است در حالی که خیلی از تجهیزات نظامی ما رو نشده است و دشمن این را به خوبی می‌داند.
کشورهای به ظاهر مسلمان از ترس استکبار در برابر جسارت به ائمه(ع) ساکت هستند

ماموستا امامی اضافه کرد: امروز کشورهای به ظاهر مسلمان و مفتی‌های آن‌ها در مقابل جسارت به ائمه معصومین(ع) و پیامبران الهی(ع) سکوت می‌کنند و علت آن هم این است که افسار آن‌ها در دست سیاستمدارانشان هست و آن‌ها اجازه نمی‌دهند، در اجرای سلمان رشدی تنها امام خمینی ( ره ) بود که حکم ارتداد صادر کرد و دیگر کشورهای اسلامی از ترس استکبار سکوت کردند.

نماز بدون صلوات بر اهل بیت(ع) نماز نیست

وی در پایان حضرت زینب کبری(س) را زن اسوه اسلامی معرفی کرد و گفت: زینب کبری(س) به عنوان زن نمونه اسلام که در روایات از وی به عنوان ام‌المصائب یاد می‌شود خون حضرت سیدالشهدا را احیا کرد و با خطبه‌های آتشین خود در مقابل بنی امیه اسلام را زنده نگه داشت و اما امروز بر این عقیده هستیم که نماز بدون صلوات بر اهل بیت(ع) نماز نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha