شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سادات

حوزه/ عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، مسجد را براساس فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری سنگر و هسته مقاومت جامعه دانست و گفت : انقلاب زاییده روحانیت و مساجد می باشد، ضمن اینکه مردمی ترین بخش جامعه امامان جماعت مساجد و روحانیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، شب گذشته در همایش هم اندیشی ائمه جماعات مساجد کاشان و آران و بیدگل در مسجد قائمیه  کاشان، به حساس  بودن ایام چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : خیلی ها خارج از کشور به دنبال این بودند که انقلاب چهل سالگی خود را نبیند ولی به کوری چشم دشمنان جمهوری اسلامی ایران روز بروز بالندترمی شود.

وی با تاکید برلزوم بیان دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران به خاطرتوطئه های زیادی که دشمنان برعلیه کشورمان بکارگرفته اند، گفت: با توجه به اینکه فشاراقتصاد ی وتحریم های ظالمانه استکبارجهانی به دستاوردهای انقلاب هم ظلم  شده، لذا ائمه جماعات درمساجد باید نسبت به تبیین دستاوردهای انقلاب تلاش بیشتری به عمل آورند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی ، به دستاوردهای بی نظیر علمی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه  قبل ازانقلاب هیچ گونه جایگاه علمی در دنیا نداشتیم، ولی به برکت این انقلاب  درحال حاضر بیش از2500 دانشگاه  و 4 ونیم میلیون دانشجو درسراسر کشورتوانسته اند عدالت آموزشی را ایجاد کنند.

 وی بی نیاز بودن به پزشکان متخصص و انجام بزرگترین جراحی ها در کشور و عدم نیاز به خارج را از دیگردستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: هیچ رشته دانشگاهی در دنیا وجود ندارد که نتوانیم تا سطح دکترا در کشورمان پرورش بدهیم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دررتبه چهارم نانو 15 هوش مصنوعی ودهم هوا فضا دردنیا  قرارداریم گفت: هرچند ضعفهایی را داریم ولی علیرغم دشمنی های فراوان روند به رشدی را درعرصه های مختلف داریم .

وی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران درکوران فتنه های دشمنان داخلی و خارجی توانسته درتمام عرصه ها پیشرفت کند، تمام روسای جمهور امریکا را دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: ترامپ درابتدای کارش به اندیشکده های آمریکا دستورداد یک نقشه راه و استراتژی علیه جمهوری اسلامی ایران راه اندازی کنند.

ساداتی نژاد ، با بیان اینکه مردم کشورمان طی چهل سال گذشته  در تمام  صحنه های انقلاب حضوری فعال داشته، بررفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کرد و گفت : هرچند دولت شرایط  خوبی را برای رفع مشکلات مردم فراهم کرده، ولی امیدواریم درحوزه حمایت از اقشار مستضعف و کم درآمد با تصویب قوانین  حمایتی بتوانیم ازاین شرایط سخت نیر عبور کنیم.

وی، مسجد را براساس فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری سنگروهسته مقاومت جامعه دانست و گفت  انقلاب زاییده روحانیت و مساجد می باشد، ضمن اینکه مردمی ترین بخش جامعه امامان جماعت مساجد و روحانیت هستند.

عضوکمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی و فرهنگی قرارداریم، ابرازداشت: در حال حاضر 250 شبکه تلویزیونی به غیراز شبکه های مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران درسراسرجهان توطئه پراکنی می کنند، لذا با توجه به اینکه مساجد مانع رسیدن دشمنان به اهدافشان علیه جمهوری اسلامی ایران شد، نباید همدیگر را تضعیف کنیم.

وی با بیان اینکه  بنیان خانواده در کاشان درحال فروپاشی است، کمک ائمه جماعات مساجد را در رفع این معضل ضروری دانست و گفت: اگر خانواده در کاشان ریشه و اصالت نداشت کاشان به دارالمومنین تبدیل نمی شد، لذا حفظ بنیاد خانواده کاشان واجب است.

 نماینده  مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، براساس مطالعات و بررسی های انجام شده ضعف آموزش را یکی از دلایل مشکلات نگران کننده آمار طلاق در کاشان دانست و گفت: زمان های گذشته به دلیل سنتی بودن خانواده ها وساطت بزرگ خانواده مانع فروپاشی خانواده ها می شد ولی درمقطع کنونی به دلیل مدرنیته شدن جامعه دیگرجوانان به نصایح بزرگان گوش نمی دهند، ضمن اینکه فروپاشی خانواده اثرات مخربی را نیز درسطح جامعه می گذارد.

ساداتی نژاد، با بیان اینکه مساجد نقش محوری در آموزش خانواده ها دارند، از راه اندازی بنیاد حامیان خیرین خانواده درکاشان خبرداد و تصریح کرد: هر چند خیرین کاشانی در بخش های ساخت وساز مسجد، حسینه، مدرسه، بیمارستان، دانشگاه و... فعال هستند ولی راه اندازی بنیاد حامیان خیرین خانواده دراین شهرستان با استفاده از ظرفیت خیرین دربخش خانواده کاری ارزشمنداست، ضمن اینکه از ائمه جمعه مساجد نیزانتظارداریم نقش محوری را در مساجد نسبت حمایت های مالی این بنیادداشته باشند. 

 وی در ادامه با ابراز تاسف از کاهش بودجه حوزه علمیه تصریح کرد: متاسفانه در بودجه سال 98 اعتبارحوزه های علمیه 25 تا 30 درصد کاهش داشته ، ضمن اینکه موسسات فرهنگی  کشورمان نیز با وضعیت سخت تری نسبت به سال 97 در بحث بودجه مواجه خواهند بود، لذا دولت باید تمهیدات ویژه ای را در این زمینه بیاندیشد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس ، با بیان اینکه به دلیل ظرفیت های فرهنگی فوق العاده کاشان، رادیو کاشان در22 بهمن راه اندازی می شود، گفت: قطعا طی دو سال آینده باید رادیوکاشان به صدا و سیما ارتقا پیدا کند تا بتواند ارزش ها و دستاوردهای خودش را درزمینه های مختلف به جمعیت 500 هزارنفری این منطقه منتقل کند، ضمن اینکه روحانیت عزیز نیزباید ازاین ظرفیت فرهنگی درجهت تبیین مسایل دینی بیشتر استفاده کنند .

 ساداتی نژاد در پایان ، استان شدن کاشان را به نفع جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ارتقای کاشان به معنی خدمت به انقلاب اسلامی ایران، لذا به دلیل ظرفیت های فراوانی که کاشان در تمام  زمینه ها دارد دولتمردان درجهت رفع بروکراسی اداری باید تمهیدات ویژه ای را برای رفع مشکلات زیرساختی این منطقه بکارگیرند.

شایان ذکراست در پایان این همایش پس از بررسی مسائل و مشکلات جامعه و پاسخ نماینده  مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس  به سوالات متعدد، تعدادی از ائمه جماعات شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با اشاره به ضعف قوانین خانواده در مجلس شورای اسلامی، خواستار تصویب قوانینی در مجلس شورای اسلامی به منظور جلوگیری ازافزایش آمار طلاق با محدود کردن درخواست سکه و عدم زندانی شدن مردان به خاطر پرداخت مهریه های بالا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha