پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: بسیاری برای به زمین زدن انقلاب اسلامی در چهل سالگی آن امید بسته اند، اما تا زمانی که بیرق ولایت امیرالمومنین (ع) و عترت در این مملکت استوار و قوی است کشور آسیبی نمی بیند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سیدحسین مومنی، خطیب معروف، ظهر امروز  در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه بنی فاطمیه اصفهان برگزار شد با اشاره به اهمیت حفظ امانت و تاکید روایات بر این مسئله، اظهار کرد: در روایات سه مطلب وجود دارد که به هیچ فردی درباره آن رخصت و اجازه ای داده نشده است؛ از جمله حفظ امانتی که به انسان سپرده شده، پایبندی به عهد و پیمان ها و احترام به پدر و مادر است که حتی باید در مورد کافر و ظالم نیز این امور رعایت شود.

وی با بیان اینکه در روایات اسلامی یکی از نشانه های مومن امانت داری عنوان شده است گفت: دین، قرآن، امام، پدر و مادر، اولاد، جسم و موقعیت هایی که به انسان سپرده می شود از مصادیق امانت ها است و یکی از امانت های مهمی که به مردم ما سپرده شد نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این خطیب معروف خاطر نشان کرد: درهیچ نقطه ای از عالم همانند ایران بیرق اهل بیت (ع) برافراشته نشده است و هر روز شاهد بلندتر شدن این بیرق و پرچم در عالم هستیم.

مومنی با تاکید بر تلاش شیاطین برای به انحراف کشاندن انسان و حرکت های مقدس در عالم تصریح کرد: شیاطین به طور دائم در اطراف بندگان خدا در حال طواف هستند و با حربه های مختلفی وارد می شوند تا انسان را به زمین بزنند و از همه جهات به عباد پروردگار حمله می کنند تا بندگان را از شکر خدا دور سازند.

وی افزود: در تفسیری از امام عسگری (ع) راه های ورود و حمله شیطان به انسان تبیین شده است، هم چنان که از سمت راست راهی را که گمراهی و ضلالت آشکار است برای انسان به قدری جلوه می دهد و شبه را در حدی معقول و منطقی ترسیم می کند تا به وسیله آن انسان را از وادی شکر جدا نماید.

مومنی با اشاره به کارشکنی های دشمنان انقلاب اسلامی در طی 40 سال اخیر عنوان کرد: دشمن بیکار ننشسته و به خصوص در فضای مجازی به ذهن جوانان حمله می کند و اموری که غیرواقعی است را واقعی جلوه می دهد.

وی رشد کشور در 40 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی را مایه اعتبار و نشان دهنده برکت نظام دانست و ادامه داد: امام (ره) در فرمایشات خود مردم را به حفظ روحیه انقلابی امر کرد و رهبر انقلاب نیز این روحیه را برای مردم تبیین کردند و به واسطه اسلام و ولایت امیرالمومنین (ع) و به برکت اهل بیت (ع) نظام و کشور به رشد و کمال دست یافت.

مومنی خاطر نشان کرد: بسیاری برای به زمین زدن انقلاب اسلامی در چهل سالگی آن امید بسته اند و ممکن است عده ای بگویند که انقلاب در چهل سالگی خود نیاز به اصلاح در بدنه دارد، اما تا زمانی که بیرق ولایت امیرالمومنین (ع) و عترت در این مملکت استوار و قوی است کشور آسیبی نمی بیند، اما اگر از نور ولایت اهل بیت(ع)، قرآن و ولی خدا فاصله بگیریم، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

این خطیب معروف با اشاره به تبیین رهبر انقلاب در خصوص مولفه های روحیه انقلابی گفت: پایبندی به مبانی اصلی انقلاب، پایبندی به استقلال کشور، هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن، حساسیت  در برابر دشمن و نقشه های دشمنان و عدم تبعیت از آن، نترسیدن از ابرقدرت ها و داشتن تقوای دینی و سیاسی از جمله مولفه های داشتن روحیه انقلابی است.

مومنی با تاکید بر اهمیت تقوای دینی و سیاسی، تصریح کرد: برخی اظهار می کنند که مشغول عبادت و ذکر خود بوده و به امور سیاسی کاری ندارند، در حالی که همین کار را با امیرمومنان (ع)  نیز کردند و امر ایشان را به ثقیفه کشاندند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha