جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار استاندار قم

حوزه/عضو جامعه مدرسین گفت: دشمنان با نشانه گرفتن حجاب و ترویج بد حجابی وکم حجابی دنبال حرمت شکنی و قبح زدایی در بحث حجاب در قم هستند و لازم است این مسئله و مسائل دیگر مورد توجه دقیق و رصد حافظان امنیت اجتماعی ملت قرار گیرد تا دشمنان بیش از این در شهر قم به فکر جولان دادن واشاعه مظاهر فساد و بد حجابی نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله  محمد جواد فاضل لنکرانی بعد از ظهر امروز در دیدار بهرام سرمست، استاندار قم، بر رفع مشکلات معیشتی مردم و اقتصادی کشور ازسوی مسئولین تأکید کرد کرد.

 رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به جایگاه شهر قم برتوجه ویژه به شهر قم از نظر عمرانی، زیر ساخت های فرهنگی، مراکز صنعتی تأکید کرد و گفت: انتظار می رود مسئولینی که برای خدمت رسانی به شهر قم می آیند، نگاه ویژه تری به این شهر از نظر شکوفایی و راه اندازی مراکز صنعتی برای تولید، اشتغال و رفع بیکاری داشته باشند. این مسئله از توقعات مردم است و انتظار دارند.

این استاد درس خارج حوزه، با اشاره به کاهش بودجه عمرانی این شهر نسبت به شهرهای دیگر اظهارداشت: در گذشته نگاه مسئولین به قم  از باب علمی و معنوی بود و به همین دلیل قم یکی از استان هایی است که بودجه عمرانی آن از سایر استانها کمتر است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به موضوع فرهنگ و توجه به این مسئله و بحث فرقه گرایی و رصد این گروه از سوی نیروهای امنیتی افزود: امروز فرقه گرایی که بلایی برای انقلاب و معنویت است، یکی از پایگاه های خود را در قم قرار می دهد و درصدد هستند فعالیت های خاص مانند ترویج فرقه گرایی در این شهر انجام دهند. به دلیل اهمیت فعالیت این گروه های ضاله که با هدف گمراهی افکار جوانان صورت می گیرد، می طلبد نیروهای امنیتی توجه ویژه ای به این فرقه ها داشته و اجازه شکل گیری و راه اندازی پایگاه را به فرقه ندهند.

آیت الله فاضل لنکرانی برجلوگیری از فعالیت  این گروه ها تأکید کرد و اظهار داشت: اگر توجه به این فرقه و نوع فعالیت های آنها نشود، باید شاهد جذب افراد به این فرقه ها باشیم و این مسئله خود می تواند مشکلات را دو چندان کند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به حفظ و مراقبت از چهره معنوی قم افزود: افرادی به بهانه های مختلف وارد قم می شوند و اقدام به فساد می کنند. خود همین مسئله، باعث تخریب چهره قم در نظر دیگران شده است.

آیت الله فاضل با اشاره به برنامه وسیع دشمن برای تخریب چهره قم اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که دشمن برای تخریب شهر مقدس قم سرمایه گذاری ویژه ای کرده، بحث حجاب است و حرکت های نامناسب و زننده ای که از سوی بعضی افراد در گوشه و کنار شهر انجام می شود، نشان دهنده این واقعیت است که این نوع حرکات مانند اشاعه فساد، بی حجابی، کم حجابی و... برنامه ریزی شده است.

این استاد خارج حوزه ادامه داد: دشمنان با نشانه گرفتن حجاب و ترویج بد حجابی وکم حجابی دنبال حرمت شکنی و قبح زدایی در بحث حجاب در قم هستند و لازم است این مسئله و مسائل دیگر مورد توجه دقیق و رصد حافظان امنیت اجتماعی ملت قرار گیرد تا دشمنان بیش از این در شهر قم به فکر جولان دادن واشاعه مظاهر فساد وبد حجابی نباشند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: اینجا شهر بانوی کریمه اهل بیت(ع) مرجعیت، علما، حوزویان و... است و اخباری که درمورد حجاب منتشر می شود، نگران کننده است. دنبال این نیستیم که قانون این شهر باسایر شهرها فرق کند، ولی باید از نظر بحث حجاب مراقبت ویژه ای شود.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به ظرفیت شهر قم برای ترویج مبانی دینی و ارزشی به دنیا، اظهار داشت: امروز شهر قم، آبروی شیعه و جامعه اسلامی است و باید ظرفیت این شهر به دنیا معرفی شود و استاندار و مسئولین این شهر نباید تنها به فکر تراز اقتصادی و... شهر باشد، بلکه باید ظرفیت حوزه را مورد توجه قرار دهند تا بهتر این شهر و حوزه را به سایرین معرفی کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به خدمت رسانی مراجع به مردم  گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که مراجع وعلما با ساختن بیمارستانها و مراکز درمانی مختلف خدمت شایسته ای به مردم کردند و این نشان دهنده  این است  که مراجع به فکر مردم می باشند و این گونه نیست که تنها به فکر درس و بحث و تذکر به مسئولین باشند و از خدمت رسانی غافل باشند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha