جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری با اشاره به فعالیت‌های مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، گفت: این مجموعه دو هزار عنوان تولید و به ۵۸ زبان ترجمه‌ کرده و تلاش داریم این آثار را در اختیار دوستداران و محبان اهل‌بیت(ع) قرار گیرد.

خبرگزاری «حوزه» / مجمع جهاني اهل بیت(ع) به عنوان يک سازمان غير دولتي و جهاني و مولود انقلاب اسلامی، سال 1369به همت جمعي از نخبگان و تحت اشراف ولي امر مسلمین و مرجعيت عاليه جهان تشيع تأسيس شد تا رسالت خطير معرفي اسلام ناب محمدي، نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع)، استحکام بخشيدن به وحدت اسلامي، و شناسايي، سازماندهي، آموزش و پشتيباني از علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام را عهده دار گردد.

اين سازمان بين المللي تاکنون اقدامات شايسته اي انجام داده و در استمرار اين رسالت عظيم، دست دوستي، برادري و همکاري خود را صميمانه به سوي همه پيروان اديان توحيدي و ابراهيمي به ويژه مسلمانان جهان و شيعيان اهلبيت عصمت و طهارت علیهم السلام ـ دراز کرده و سازمان هاي بين‌المللي و مجامع بشردوستانه را نيز به همکاري دعوت کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن اختری که دبیرکلی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) را بر عهده دارد، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در مشهد، پیرامون اهمیت حضور حوزویان در عرصه بین‌الملل پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، گفت: حقیقت این است که انقلاب اسلامی اساساً از حوزه علمیه قم نشأت گرفته و آغاز حرکت از آنجا بود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به‌عنوان مرجع تقلید از استادان بزرگ حوزه بود، لذا اندیشه انقلاب و حکومت اسلامی هم به‌عنوان یک دیدگاه فقهی و فقه مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام)، مرکز پژوهش فقهی و اجتهاد، بینش اصولی فقهی و حوزه علمیه بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بابیان اینکه می‌توانیم بگوییم انقلاب اسلامی ثمره و دستاورد حوزه‌های علمیه است، افزود: اولین سلسله از شهدا و کسانی که در این راه و این حرکت وجود داشته، از حوزه‌های علمیه قم بوده است.

وی افزود: شهدای 15 خرداد۴۲، در هشت سال دفاع مقدس و... جمع زیادی از حوزویان به شهادت رسیدند، شهدای بزرگی مانند آیت‌الله مدتی(ره)، شهید آیت‌الله دستغیب، شهید شاه‌آبادی و... امثال این بزرگان را می‌توان نام برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری بابیان اینکه از دستاوردها و ثمرات حوزه علمیه قم، داشتن شخصیت‌های حوزوی طراز اول انقلابی است، افزود: انتشار اندیشه انقلاب اسلامی در جهان در طول این چهل سال، از ثمرات حوزه‌های علمیه است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: اعزام مبلغین به کشورها، تربیت حوزویان غیر ایرانی در داخل کشور و... در نشر اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مؤثر بوده و نقشی کلیدی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه حرکت تبلیغی حوزه علمیه قم به‌طور عموم حرکت خوب و بالنده و روبه رشد است، افزود: با توجه به محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، در دنیای اسلام و غیر اسلام و گسترش موضوعی و دایره‌هایی که در اطراف ما هستند و تلاش و تبلیغات ادیان و گروه‌ها و مذاهب، این حرکت‌ها کافی نیست و نیاز به گسترش و تقویت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری اظهار کرد: امروز حوزه‌های علمیه ما باید نسبت به اسلام پاسخگو باشند، کارها و فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، کافی نیست، الآن اقبال خوب و بهتری می‌بینیم، لذا باید فعالیت های خود را چند برابر کنیم و امکانات بیشتری به کار گیریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بابیان اینکه در حال هزار 50 هزار دانش آموخته حوزه‌های علمیه ایران در کشورهای مختلف مشغول به فعالیت هستند، افزود: در این مدت باهدف نشر معارف اهل‌بیت(علیهم‌السلام) کارهای زیادی صورت گرفته، از جمله این که ترجمه قرآن کریم، نهج‌البلاغه به 15 زبان مختلف صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری با اشاره به فعالیت‌های مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، گفت: این مجموعه دو هزار عنوان تولید و به 58 زبان ترجمه‌ کرده و تلاش داریم این آثار را در اختیار دوستداران و محبان اهل‌بیت(ع) قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در خارج از کشور بیش از 3 هزار مبلغ بومی دارد که در کشورهای خودشان فعالیت می‌کنند و تحت پوشش مجمع هستند.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۴

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha