شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش مدیران و معاونین تبلیغ مدارس علمیه استان‌ قم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: در امر تبلیغ نباید نگاه مادی داشته باشیم، طلبه ای که در تابستان کار موثر انجام می‌دهد احساس کارایی می‌کند که همین امر به افزایش انگیزه او منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اقبالی پیش از ظهر امروز در جلسه همایش مدیران و معاونین تبلیغ مدارس علمیه قم که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: در عرصه تبلیغ سه حوزه وجود دارد که یکی از آن ها عرصه بین الملل بوده که از حوزه سطح یک خارج است.

وی افزود: عرصه دوم تبلیغ داخلی است که در سطح پنجم و ششم بوده و عرصه سوم عرصه فرهنگی تبلیغی بوده که طلاب پایه های دوم و سوم باید در آن‌ها درگیر شوند.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم گفت: جایگاه معاونت تبلیغی در مدارس مشخص نیست و ما در مدرسه علوی خودمان معاون تبلیغ را انتخاب کرده ایم‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین اقبالی خاطرنشان کرد: ما باید یک برنامه جامع راهبردی را برای سطح یک تدوین کنیم و اگر بخواهیم در عرصه فرهنگی تبلیغی فعالیت کنیم نیازمند این طرح هستیم.

وی ادامه داد: ما باید از فعالیت های مدارس موفق در امر تبلیغ الگوگیری کنیم، همچنین مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز باید حمایت های خاص و عام از تبلیغ انجام دهد.

مدیر مدرسه علمیه علوی ادامه داد: رویکرد حوزه باید نسبت به برنامه های اردوی تابستانی تغییر کند و مدارسی که اقدام به برگزاری اردوهای تابستانی انجام می‌دهند صرفا کار آموزشی خود را پیگیری می‌کنند و از فرصت تبلیغی این اردوها استفاده نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اقبالی بیان کرد: ما در برنامه های تابستانی طرح آموزش امین را با آموزش فن بیان و کلاس داری راه اندازی کردیم و طی ۱۲ سال گذشته بالغ بر پنج هزار نفر کودک و نوجوان را جذب کرده ایم که بسیاری از این جوانان حتی جذب حوزه های علمیه شدند، همچنین ۳۱۰ استاد در این طرح تربیت شدند که در حال حاضر در شهرستان‌ها کلاس برگزار می‌کنند.

وی ابراز کرد: ما بارها در شهرستان ها حضور پیدا کرده ایم که مردم از ما برای سالهاب دیگر درخواست حضور کرده اند.

مدیر مدرسه علمیه علوی تصریح کرد: ما در امر تبلیغ نباید نگاه مادی داشته باشیم، طلبه ای که در تابستان کار موثر انجام می‌دهد احساس کارایی می‌کند که امین امر به افزایش انگیزه او منجر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha