شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش مدیران و معاونین تبلیغ مدارس علمیه استان‌ قم

حوزه/ معاون مدرسه مدینة العلم گفت: مردم اگر خود را نیازمند طلاب نبینند به سمت آن‌ها نمی روند و اگر نیاز احساس شود، رغبت مردم به طلاب نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام موسوی دامغانی پیش از ظهر امروز در جلسه همایش مدیران و معاونین تبلیغ مدارس علمیه قم که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: فاصله گرفتن حوزه ها و طلاب از متن مردم سبب شکاف بین این دو قشر شده و تبلیغات دشمنان برای ایجاد نفرت از طلاب می شود.

وی افزود: پس از انقلاب متاسفانه نگاه  برخی طلاب به مردم از بالا به پایین شده و این در ناخودآگاه طلاب نشسته، اما در گذشته اینگونه نبوده و مردم به طلاب در تمام ابعاد زندگی خود احترام قائل بودند.

معاون مدرسه مدینه العلم گفت: مردم  اگر خود را نیازمند طلاب نبینند به سمت آن‌ها  نمی روند و اگر نیاز احساس شود، رغبت مردم به طلاب نیز بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام موسوی دامغانی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در همین زمینه وجود دارد این بوده که مراجع عظام در میان مردم نمی‌روند و اگر این بزرگواران به شهرستان ها و میان مردم بروند، اتفاقات خوبی در جهت نزدیکی بین طلاب و مردم رخ می‌دهد.

طلاب با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند

حجت‌الاسلام  محمدرضا شجاعی  نیز در این نشست عنوان کرد: من به عنوان معاون تبلیغ شهرستان قنوات حدود شش سال در این بخش مشغول به فعالیت هستم و یکی از مسائل مهم ما عدم حمایت کافی از تبلیغ کنندگان است.

وی افزود: طلاب ما امروز به درد شخصی مبتلا هستند و اگر از آن‌ها حمایت شود قطعا بیشتر در بین مردم حضور خواهند داشت.

نماینده مدرسه علمیه بقیة الله قنوات در این جلسه خاطرنشان کرد: امروز فقر فرهنگی مطلق در حومه قم وجود دارد و ۶۰ روستای بخش قنوات در شرایط بسیار بد اقتصادی به سر می‌برند و برخی از این روستاها از روستاهای سیستان و بلوچستان نیز محروم تر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha