جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست يك روزه مشاوران در مديريت حوزه علميه خواهران هرمزگان  با حضور حجت الاسلام و المسلمين مهدي عليزاده مدير اداره شوراي راهبري مشاوره مركز

حوزه/ معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خواهران هرمزگان از راه اندازی مركز مشاوره در مديريت حوزه علمیه خواهران هرمزگان، در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، امروز خانم راضيه سلطان عباسي ندوشن، در حاشيه برگزاري نشست يك روزه مشاوران كه با حضور حجت الاسلام و المسلمين مهدي عليزاده، رئیس شوراي راهبري مشاوره مركز و مشاوران مدارس علميه هرمزگان که در مديريت حوزه علميه خواهران برگزار شد، با بيان اينكه نشست يك روزه مشاوران در دو بخش تشكيل شد، گفت: در نشست ويژه مشاوران مدارس در ارتباط با ارتقاء توان مشاوران، برنامه ريزي، توجيه فرايند مشاوره اي و در نشست با گروه هسته ي مركزي، وظايف مركز مشاوره تشريح شد.

وي با بيان اينكه مكان «مركز مشاوره» بعد از بازديد توسط حجت الاسلام و المسلمين مهدي عليزاده مورد تاييد واقع شد، گفت: مركز مشاوره مديريت حوزه علميه خواهران هرمزگان، اواخر سال جاري يا اوايل سال جديد افتتاح خواهد شد.

 عباسي با تاكيد به اينكه در اين نشست اهداف، روند كار و فعاليت ها مشخص شد، خاطر نشان شد: هدف از ايجاد مركز مشاوره پاسخگويي به افراد و رفع مشكلات و آسيب هاي جامعه در بعد فرهنگي و اخلاقي همچون طلاق، اعتياد، خانواده و غيره است.

وي با اشاره به اينكه بحراني ترين مسئله در جامعه، بحث طلاق در حوزه خانواده است، تصريح كرد: جامعه ي هدف در ايجاد مركز مشاوره ابتدا طلاب و خانواده هاي آنها و در مرحله بعد عموم افراد جامعه هستند.

 معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خواهران هرمزگان افزود: اين مركز با محوريت مشاوره و آموزش در چارچوب مشاوره باليني، خانواده، تربيتي، آموزش و اخلاق با حضور اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه همچون حجت الاسلام و المسلمين آقاي عبادي زاده، حجت الاسلام و المسلمين آقاي داوري، آقاي ظهوري و غيره برگزار مي شود.

 عباسي با بيان اينكه مرحله پيشگيري و كنترل در مشاوره همراه با آموزش انجام مي شود، تاكيد كرد: بسته هاي محتوايي براي ارتقا توان مشاوران برنامه ريزي شده است.

معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خواهران هرمزگان از ايجاد رشته «روانشناسي خانواده» در حوزه علمیه بندرعباس در سال آينده خبر داد و بیان کرد: با توجه به گفت و گو هاي انجام شده اميد است در سال آينده مجوز ارائه ي رشته ي روانشناسي خانواده در سطح كارشناسي ارشد حوزه جذب كند تا طلاب علاقمند به شركت در اين رشته بعد از تطبيق دروس گذرانده شده در سطح سه، در اين رشته مشغول به تحصيل شوند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha