شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) از حقایق ناشناخته عالم است، چرا که از جهت معرفتی هیچ کسی نمی تواند مقام این بانوی برجسته را درک نموده و رفتارهای آن حضرت الگوی بزرگی برای بشریت است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، عصر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه صالحیه قزوین، گفت: صبر مثال زدنی آن حضرت در مقابل کینه های دشمنان و همچنین انجام کارهای خانه و تربیت فرزند یکی از ابعاد شخصیتی آن حضرت بود.

وی با بیان این که کمک به حضرت علی (ع) در کارهای اجتماعی یکی دیگر از ابعاد شخصیتی آن حضرت است، افزود: تبلیغ دین و معارف دینی یکی از وظایف اجتماعی آن حضرت بود که با حضور در مسجد و دفاع از حقانیت حضرت علی (ع) تبلور یافت.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: توجه به محرومین ودعا در حق دیگران که در نوع دوستی تجلی پیدا می کند از کارهای درس آموز آن حضرت می باشد.

 مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) از حقایق ناشناخته عالم است، چرا که از جهت معرفتی هیچ کسی نمی تواند مقام این بانوی برجسته را درک نموده و رفتارهای ایشان الگوی بزرگی برای بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: لازم است همه ما در تاریخ زندگی آن حضرت تحقیق و مطالعه نموده و نکته های درس آموز را برداشت کنیم و به جامعه خود منتقل نماییم .

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: بحث مبارزات برای حمایت از ولی خود و حاکم دینی از جهات درس آموز زندگی آن حضرت می باشد. بحث عفاف وحجاب که به عنوان یکی از مشکلات جامعه مطرح است با مراجعه به زندگی آن حضرت حل خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: از زندگی آن حضرت درس می گیریم که حجاب موجب وقار و عظمت زن مسلمان است و مانع هیچ کدام از کارهای اجتماعی نمی باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha