شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید طاهر قره باغی

حوزه/ حجت الاسلام قره‌باغی گفت: پیامبر خاتم (ص) معیار رضایت و غضب خدای متعال را رضایت و غضب حضرت زهرا (س) بیان کرده است که ایشان صاحب مقام عصمت کبری هستند و صاحب این مقام اولین فدایی راه هدایت بشر بعد پیامبر(ص) است که بالاترین ارزش و حرمت خود را در دفاع از علی (ع) هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سید طاهر قره‌باغی، شامگاه پنج‌شنبه در مراسم استقبال از فاطمیه که در مسجد رضا آباد ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خدای متعال بشر را رها نکرده است.  آن‌هایی که معتقدند خداوند درباره رهبری بعد از پیامبر(ص) هیچ تصمیمی نگرفته  به خطا رفته‌اند، چرا که ذره ذره این عالم از روی حساب است و نمی‌شود خدای متعال بشر را به حال خود رها کند.

وی اضافه کرد: در جامعه‌ای که دشمن شب و روز تلاش می‌کند، مردم را نسبت به اعتقادات خود بدبین کند و در این راه از فضای مجازی هم بهره می‌برد، لذا باید برای حفظ دین دست به دامن علمای ربانی و صاحب عمل شویم تا دینمان را حفظ کنیم و همچنین در تربیت فرزندان خود باید تلاش کنیم، چرا که صرف داشتن اسم شیعه بدون معرفت، نمی‌تواند دردی را دوا کند.

این کارشناس مذهبی با بیان این که بشر در همه زمان نیاز به هدایت‌گر دارد و نمی‌شود نیاز بشر به هدایت مستقیم الهی را به 23 سال بعثت پیامبر(ص) محدود کرد، افزود: امامت و ولایت در امتداد رسالت الهی است و بشر بیشتر از گذشته به هدایت الهی نیازمند است و این هدایت باید به دست اهل صورت بگیرد، چرا که اهل بیت(ع) مصدر علوم الهی هستند و مخالفین اهل بیت(ع) هم در هیچ جایی نگفته‌اند که علوم الهی بعد از پیامبر غیر از اهل بیت(ع) به کس دیگری منتقل شده است.

حجت الاسلام قره‌باغی گفت: پیامبر خاتم (ص) معیار رضایت و غضب خدای متعال را رضایت و غضب حضرت زهرا (س) بیان کرده است که ایشان صاحب مقام عصمت کبری هستند و صاحب این مقام  اولین فدایی راه هدایت بشر بعد پیامبر(ص) است که بالاترین ارزش و حرمت خود را در دفاع از علی (ع) هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) با تمام وجود از ولایت دفاع کرد، چرا که سنگینی این تکلیف را با جان و دل احساس کرده بود و هر کس با تمام وجود در راه دفاع از اهل بیت (ع) خدمت کند، مزد زحمات خود را خواهد گرفت؛ امروز دشمنان علی (ع) هم‌پیمان شده‌اند تا مقابل حقیقت بایستند.

فرزندان خود را با محبت اهل بیت(ع) تربیت کنیم

استاد حوزه  با تاکید بر این که باید فرزندان خود را با محبت اهل بیت (ع) تربیت کنیم، اظهار کرد: امروز برای اینکه فرزندمان  زبان های خارجی را یاد بگیرد، کلی هزینه می‌کنیم، اما در راه شناساندن معارف اهل بیت (ع) به آنها کوتاهی می‌کنیم و روز قیامت در مقابل علی (ع) باید پاسخگو باشیم.

وی طلب علم را لازمه شیعه بودن دانست و گفت: اهل بیت(ع) مهم ترین سفارششان به ما این است که عالم باشید و دنبال عالم بروید و این نشان می‌دهد که در مکتب اهل بیت(ع) تا دم مرگ باید با علم همراه شد؛ در روز قیامت معیار ارزش انسان‌ها مال و ثروت نخواهد بود، بلکه برتری مردم نسبت به همدیگر تقوا است و برای این‌که آخرت ما تامین شود باید دنبال علما حرکت کنیم و چرا که در مورد علما هم روز قیامت مورد سؤال قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام قره‌باغی، حسن خلق را دومین سفارش اهل بیت (ع) عنوان کرد و ادامه داد: از جمله سفارش‌های اهل بیت (ع) به شعیان این است که حسن خلق داشته باشید. سعی کنیم در کارهایمان رضای خدا را در نظر بگیریم که این امر منجر خواهد شد همه کارهایمان در جهت رضای خدا باشد.

وی در پایان نیت صادقانه را لازمه عمل صالح عنوان کرد و بیان داشت: نباید کسانی که صادقانه برای دین زحمت می‌کشند را  تنها بگذاریم؛ در روزگاری که تمام دشمنان دست در دست هم داده اند تا انسانیت و بشریت را ذبح کنند ما باید با پناهنده شدن به اهل بیت (ع) دین‌مان را حفظ کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha