شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز گفت: اینکه مردمسالاری دینی در نظام اسلامی ایران نهادینه شده است تردیدی نیست، آنچه نباید دولتمردان فراموش کنند، انتخابشان با رأی ملت است و همه خادم ملت هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف الله دژکام در سخنرانی پیش از خطبه های امروز (28 دی ماه) نماز جمعه قم در مصلی قدس گفت: اینکه امروز رسانه ها در بستر فضای مجازی دوران ستم شاهی را با عصر انقلاب مقایسه می کنند نوعی تطهیر نمودن آن رژیم منحوس توسط دشمنان است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در دوره رژیم طاغوت آن قدر ظلم علیه مردم روا شد که کسی ظلم آن دوران را به راحتی فراموش نمی‌کند، انقلابیون در دوره رژیم طاغوت شکنجه‌های زیادی را تحمل می‌کردند، اما حاضر به لو دادن انقلابی‌های دیگر نبودند.

وی ادامه داد: مردم در نظام اسلامی بر سرنوشت خود مسلط هستند و دولت‌ها با رای آن‌ها به قدرت می‌رسند، مردم باید به افراد مومن و صالح رای دهند، افراد نباید فراموش کنند که باید پاسخگوی کارهای سیاسی خود باشند. مردم در معرض امتحان‌های بزرگی برای انتخاب مدیران کشور در انتخابات های مختلف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: در نظام جمهوری اسلامی همه موظف به نقش آفرینی در مسائل سیاسی و اجتماعی هستند، انقلاب اسلامی موفق است چرا که توانست شهدای بزرگی همچون شهید حججی را تربیت کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام با اشاره به راه تحلیل انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب را نباید تنها با معیارهای مادی تحلیل کرد، بلکه باید معیارهای معنوی را هم مورد توجه قرار بدهیم. مسیر حرکت شهدا دستیابی به مادیات نبود، بلکه آن‌ها ترویج معنویت را دنبال می‌کردند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در انجام برخی از وظایف انقلابی کوتاهی کردیم و گرفتاری‌های امروز نتیجه آن کوتاهی‌ها است.

وی با برشمردن ویژگی های انسان سازو دین مدار انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب تحول در همه بنیان‌های نظری در تفکرات اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بود چرا که آن‌ها به دنبال تسخیر همه دنیا بودند. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام حاکمان دوره‌های پهلوی و قاجار یک سری از افراد ظالم بودند و ظلم در آن دوران گلوی مردم را می‌فشرد.

امام جمعه شیراز افزود: در دوره رژیم طاغوت توهینی به امام خمینی(ره) در یک روزنامه درج شد و این مساله قیام مردم شهر قم را در روز 19 دی به دنبال داشت، این قیام سرآغاز قیام مردم شهرهای مختلف بود که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران به قله های رفیع در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی، علمی، اقتصادی دست پیدا کرده است که دستگاهها و سازمان های مربوطه می بایست این دستاوردها را در قالب نمایشگاهها و نشست هایی ویژه چهلمین سال انقلاب اسلامی در معرض دید همگان قرار دهند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha