چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امام جمعه کرج

حوزه/ امام جمعه کرج بابیان اینکه طراحی جدید دشمن تخریب و هجمه به رهبری انقلاب اسلامی است، گفت: همه خائنان به‌نظام و همچنین دشمنان بدانند اینجا کوفه نیست و مردم ایران علی زمان خود را تنها نمی‌گذارند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدان، در خطبه‌های امروز ۲۸ دی ماه نماز عبادی سیاسی جمعه، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج، با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: درک دریای بیکران تمام ابعاد وجودی این بانوی مکرمه برای غیر معصوم مقدور نیست و آنچه بیان می‌شود گوشه‌ای از فضایل ایشان است که از طریق خودشان قابل‌فهم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه افزود: حضرت زهرا (س) دارای شخصیتی بصیر بود و در قالب خطبه مشکلات و تهدیداتی که گریبان مسلمین را می گرفت، بیان می کرد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به خطبه فدکیه، اظهار داشت: این خطبه پر از معرفت و بصیرت است و مخاطبان را از انحرافات به‌خوبی آگاه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: یکی از مهم‌ترین انحرافات که تاکنون باقی‌مانده نفی حاکمیت خدا به‌واسطه حکومت بشری است.

وی با اشاره به حکومت‌های سکولار، عنوان کرد: به بیان صدیقه طاهره (س) وقتی براثر غفلت، اداره امور دنیوی مردم به فردی سپرده می‌شود که دچار امیال نفسانی است و شریعت کنار گذاشته می‌شود، نتیجه‌ای جز جابه‌جایی حلال و حرام ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه نباید بدعتی در دین وارد شود، گفت: حکم قصاص در قرآن که سبب حیات جامعه است را نادیده می‌گیرند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بیان شاخصه‌های حکومت الهی پرداخت و گفت: در حکومت الهی حاکم کسی است که قدرتی ندارد و خود را بدهکار مردم می‌داند، از خدا می‌ترسد و مردم را بندگان خدا می‌داند که درباره این مردم از او سؤال خواهند کرد و بازخواستش می‌کنند، این مردم‌سالاری واقعی است.

وی اضافه کرد: وجود امام معصوم (ع) که خدای تعالی وی را معین کرده است، پراکندی و تفرقه میان امت را از بین می‌برد. ریشه هرج‌ومرج را خشک می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری تأکید کرد: در زمان غیبت، فقیه جامع‌الشرایط که تقوا و عدالت او جای عصمت امام را می‌گیرد، اداره امت را به دست می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بیان کرد: نقش ولی‌فقیه در دوران انقلاب اسلامی و بعدازآن در مورد مسائل مختلفی که در کشور واقع شد و می‌شود بر کسی پوشیده نیست. وجود رهبری نقش راهبردی در نظام دارد.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه علی (ع) را خانه‌نشین کردند، گفت: در این زمان نیز هجمه‌های زیادی از سوی دشمنان نظام اسلامی متوجه رهبری و امام ما شده است؛ زیرا اوست که به ملت، نظام می‌دهد.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به نقش رهبری و تدبیر ایشان که باعث ناکامی نقشه‌های دشمن شده است، گفت: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود به دنبال هجمه علیه رهبری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تأکید کرد: در مسئله ولایت محوری و مسائل مربوط به ایشان باید کاری جدی، مطالعاتی و تبلیغی انجام شود.

وی بابیان اینکه طراحی جدید دشمن تخریب و هجمه به رهبری انقلاب اسلامی است، گفت: همه خائنان به‌نظام و همچنین دشمنان بدانند اینجا کوفه نیست و مردم ایران علی زمان خود را تنها نمی‌گذارند.

آیت‌الله حسینی همدانی رمز بر پیروی انقلاب اسلامی را توکل بر خدا، ورود یکپارچه و منسجم مردم به جلوداری روحانیت برشمرد و گفت: در جریان انقلاب اسلامی جنبه‌ی معنوی حرکت مردم بر جنبه‌های سیاسی و اقتصادی آن غلبه داشت.

وی بابیان اینکه امروز به تداوم این حضور در عرصه‌های مختلف احتیاج جدی است، تصریح کرد: خانواده‌های ارزشی به‌خصوص خانواده شهدا و ایثارگران مواظب طراحی خائنان باشد؛ امروزه دشمن با انواع رسانه‌ها و روش‌ها قصددارد که مدافعان واقعی ارزش‌ها و انقلابیون را پشیمان، ناراحت و برگشته از نظام جلوه دهند.

امام‌جمعه کرج هدف اصلی نقشه‌های دشمن را عصبانیت مردم دانست و عنوان کرد: دشمن درصدد کم‌رنگ حضور مردم در دفاع از نظام اسلامی است اما به فضل خدای بزرگ یقیناً امسال همه خواهند آمد و حضور مردم در ۲۲ بهمن پرشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، زمان‌شناسی، اقدام به‌موقع، قاطعیت، دفاع از جبهه حق و اصرار بر عدم جدایی دین از سیاست را از درس‌های مهم حضرت زهرا (س) برای دفاع از اسلام و انقلاب برشمرد و خاطرنشان ساخت: امروز دشمن بانفوذ در هیئات سعی می‌کند تا هیئات و جلسات مذهبی که خوراک فکری و عقیدتی به مخاطب خودشان می‌دهند را از کار بیندازند و افکار شیعه انگلیسی را در این مجالس ترویج دهند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی ایام‌الله دهه فجر و تقارن آن با ایام فاطمیه اظهار داشت: باید در برنامه‌های پیروزی انقلاب، حرمت ایام فاطمیه حفظ شود و خوب است شهر سیاه‌پوش شود که خود این نماد انقلاب است چراکه انقلاب ما فاطمی و حسینی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه سالگشت چهلم انقلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که کاری می‌کنند که ایران جشن چهل‌سالگی انقلابش را نبیند اما خیال باطلی را سردارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به برنامه دولت آمریکا برای برگزاری اجلاسی با عنوان «ثبات خاورمیانه، صلح، آزادی و امنیت در منطقه» که قرار است بهمن‌ماه در ورشو، پایتخت لهستان برگزار شود، گفت: برگزاری این اجلاس دو روز بعد از جشن پیروزی انقلاب در بیست و چهارم بهمن نشان می‌دهد که خودشان فهمیدند که ایران برخلاف خیال‌های باطلشان پابرجا و روبه‌جلوست.

وی همچنین در واکنش به بازداشت خبرنگار و مجری شبکه پرس‌ تی‌ وی در آمریکا، اظهار داشت: آن‌ها حتی تحمل شهروند خودشان که مسلمان شده را هم ندارند و از یک بانوی چادری خوف دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: به‌دروغ ادعای آزادی بیان می‌کنند، اما مجری شبکه پرس تی وی را با آن برخورد وحشیانه و دور انسانیت که طبیعت حاکمان درنده صفت آمریکاست، بازداشت می‌کنند و حقوق بین‌المللی را نقض می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: جالب است که آمریکایی‌ها به اسم رعایت حقوق بین‌الملل و حقوق بشر وارد کشورها می‌شوند و این حقوق را نقض می‌کنند و در کشور خود نیز ناقض حقوق بشر هستند.

وی افزود: ما نمازگزاران جمعه به‌عنوان حمایت و تنها نبودن مسلمان دربند این حرکت خارج از عرف را محکوم و خواستار آزادی این بانوی مسلمان هستیم.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب بدون بزرگنمایی بیان شود، گفت: گاهی وقت‌ها برای بیان دستاوردها غلو می‌شود، واقعیت‌ها را بیان کنیم همچنین توانایی‌های که داشتیم و با کوتاهی کردن برخی فرصت‌ها را از دست دادیم نیز بیان شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ادامه داد: برخلاف بمباران خبری که در خصوص بانوان ایرانی از سوی خارجی‌ها انجام می‌شود، لازم است که تحولاتی که در حوزه بانوان شکل‌گرفته، بیان شود.

وی در بخش دیگری شهادت کارکنان نیروی هوایی ارتش در حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ را تسلیت گفت و افزود: این عزیزان برای اجرای طرح مردم یاری و کمک به اقتصاد کشور به شهادت رسیدند، ارتش و سپاه و نیروهای مسلح به‌جز مأموریت‌های ذاتی خود در دیگر حوزه‌ها نیز به کمک کشور و مردم می‌آیند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان گفت: مسئله دیگری که مطرح است مسئله نمایندگان مجلس و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریست است که هفته آینده در مجلس موردبررسی قرار می‌گیرد. امیدواریم نمایندگان به وظیفه ذاتی خودشان به‌خوبی عمل کنند و نکند به چیزی رأی دهند که نتیجه‌اش اشراف اطلاعاتی دشمنان در شریان‌های اقتصادی کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha