سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ شیخ عبد المهدی کربلایی در خطبه نماز جمعه کربلا، گفت: انواع بی احترامی وجود دارد که از جمله آن ها که امروز رواج دارد بی احترامی به دین است که سه نوع است؛ یکی مخدوش کردن افکار نسبت به دین، دوم بی احترامی به اصل دین و پیروان آن و سومی بی احترامی به نماد های دینی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: انواع بی احترامی وجود دارد که از جمله آن ها که امروز رواج دارد بی احترامی به دین است که سه نوع است؛ یکی مخدوش کردن افکار نسبت به دین، دوم بی احترامی به اصل دین و پیروان آن و سومی بی احترامی به نماد های دینی است.

وی افزود: اندیشه دینی دارای حقایق علمی و اعتقادی است و برخی از طریق ظاهر سازی و تفسیر آن بر اساس خواسته ی خود به این اندیشه بی احترامی می کنند.

شیخ کربلایی ادامه داد: اینان جایگاه و فضایل نیکوی دین را سلب کرده و به آنان امور ناپسندی را نسبت می دهند تا به آن بی احترامی کرده و جایگاه آن را بی ارزش نشان دهند.

امام جمعه کربلا اشاره کرد: گاهی شخصیت های دینی که مردم آنان را دوست دارند مورد هدف قرار می دهند و سخنان و رفتار هایی که متناقض با شخصیت معنوی و ویژگی های اوست، نسبت می دهند.

وی افزود: از جمله این بی احترامی ها آن چیزی است که علمای صالح و فضلای اهل علم و مؤمنین در معرض آن قرار دارند و علیه آنان دروغ و افترا زده می شود تا اینان از میان جامعه کنار بروند و میدان برای گمراهان و صاحبان افکار منحرف خالی شود.

شیخ کربلایی نسبت به خطرناک بودن این بی احترامی ها در شبکه های اجتماعی که می تواند دروغ سازی کند و افراد ساده آن را باور می کنند، هشدار داد و گفت: این مسئله زمانی خطرناک تر می شود که این نماد های دینی قدرت خود را در جامعه از دست داده و مردم از آن جدا می شوند.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: عظمت شخصیت و نماد دینی در تقویت اندیشه امری مهم است و تعرض به آن یکی از خطرناک ترین نوع بی احترامی و توهین است.

شیخ کربلایی با تاکید بر حفظ اسرار اخلاقی، اجتماعی و مالی گفت: شبکه های اجتماعی بسیار خطرناک است و امنیت اجتماعی، آبروی خانواده ها، زنان و مردان را تهدید می کند و گاهی منجر به قتل می شود.

وی در پایان اشاره کرد: بسیاری از شبکه های اجتماعی نمادها، شخصیت های دینی و حتی انسان عادی را مورد بی احترامی و فروپاشی قرار می دهد، امّا حتی اگر انسان غیر مؤمن باشد باید کرامت و انسانیت او در برابر جامعه حفظ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha