پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ عبدالله الصالح

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین گفت: سازمان ملل متحد می تواند تلاش بیشتری ضد اقداماتی که در بحرین در جریان است انجام دهد و تنها صدور بیانیه های توصیفی و بر ملا کردن واقعیات موجود در بحرین پذیرفتنی نیست.

شیخ عبدالله الصالح معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین با اشاره به آخرین تحولات بحرین و جنایات مشترک آل سعود و آل خلیفه در بحرین و مناطق شیعه نشین عربستان در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به بیان آخرین تحولات این دو کشور و نقش سازمان های بین المللی در پایان دادن به جنایات این دو رژیم در عربستان و بحرین پرداخت.

معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین با اشاره به اقدام کارشناسان سازمان ملل در محکوم نمودن دستگاه قضای بحرین و احکام ظالمانه این دستگاه علیه شهروندان بحرینی گفت:  ما از تمام همدردی ها و همبستگی ها و هم صدایی ها با ملت مظلوم بحرین و هر گونه افشاگری و محکوم کردن اقدامات آل خلیفه در خصوص جنایات و تجاوزاتی که ضد آحاد ملت بحرین انجام می دهد از سوی سازمان ملل یا هر دولت و یا هر نهاد دیگری قدردانی می کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما بر این باوریم که سازمان ملل متحد می تواند تلاش بیشتری ضد جنایت های بحرین انجام دهد و صِرف صدور بیانیه‌های توصیفی و رسوا نمودن و کشف واقعیت موجود در بحرین پذیرفتنی نیست، بلکه سازمان ملل متحد می تواند تلاش بیشتری و حتی فشار و محکومیت آل خلیفه را در دستور کار داشته باشد.

معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین تصریح کرد: سازمان ملل در صورت نیاز می‌تواند به این امور مداخله کند و آل خلیفه را بازخواست کند و این در حالی است که ملت از آنها در خواست کرده تا از طغیان و تجاوزات آل خلیفه جلوگیری کنند.

الصالح خاطر نشان کرد: در واقع صدور بیانیه‌های توصیفی و تنها محکومیت و افشاگری بدون اقدامات اجرایی و جلوگیری از تجاوزات آل خلیفه و آل سعود کافی نیست.

وی با اشاره به اعتراض های بحرین در اعلام همبستگی مردم بحرین با مناطق شرقی عربستان گفت: ما و آحاد مردم منطقه شرقی عربستان شامل القطیف، سیهات، صفوی، العرامیه، ام الحمام، الشویکه، القديح، الجارودية، تاروت، الربيعية، الدمام، الاحساء و مناطق دیگر ملتی واحد هستیم و هر آنچه برای آنها روی می دهد، برای ما هم اتفاق می افتد و بالعکس. از این رو طبیعی است که با یکدیگر همبستگی داشته باشیم و با هم یکصدا باشیم .

 

معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین افزود: بسیار طبیعی است که ما بر آنچه بر سر آنها می آید اعتراض کنیم و آنها نیز به اتفاقاتی که ما دچار آن هستیم اعتراض کنند. هر آنچه در عربستان اتفاق می افتد تجاوز به حقوق ملت است و با آنها همبستگی و همدردی می کنیم و به تجاوزات  اعتراض می کنیم و می خواهیم جلوی متجاوزان گرفته شود و در مقابل نیز شیعیان عربستان با ما همبستگی دارند.

 


 

شیخ عبدالله الصالح با اشاره به جنایات اخیر آل سعود در منطقه "ام الحمام "گفت:  آنچه در" ام الحمام" اتفاق افتاد جنایت جنگی همه جانبه و کاملی بود و آل سعود باید بابت آن مواخذه شود و پاسخگو باشد و در خور جنایتی که انجام دادند، مجازات شوند. در این منطقه 6 جوان کشته شدند و هفتمی نیز بازداشت و زخمی شد و این اتفاقی غیر مترقبه و زود گذر نیست و اجازه چنین برخوردی با این مردم را نداشتند.

وی در پایان گفت: آزادگان و موسسات حقوق بشر و جامعه بین الملل و نهادهای مختلف بین المللی باید در این عرصه نقششان را ایفا کنند و ضروری است که سازمان ملل متحد نقش خود را در حمایت از ملت ما  در شبه جزیره عربستان به خوبی ایفا کند.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha