چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی گفت: استقرار امنیتی و سیاسی عراق درهای این کشور را به روی مقامات کشورهای جهان گشود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه گفت: استقرار امنیتی و سیاسی عراق در این کشور را به روی مقامات کشور های جهان گشود و وزیر امور خارجه ایران، وزیر نفت ایران، وزیر امور خارجه فرانسه و پادشاه اردن به عراق آمدند.

وی اشاره کرد: وزیر امور خارجه فرانسه از موضع گیری‌های آیت الله سیستانی و حکمت و نقش ایشان در مدیریت بحران های عراق تشکر کرد و فتوای جهاد کفایی را ستود و گفت: من برای بازدید از نجف و زیارت حرم امیرالمؤمنین (ع) آمده ام تا با اسلام حقیقی آشنا شوم.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی از تلاش دادستان کل و پلیس نجف اشرف برای حفظ تقدس این شهر تشکر کرد.

وی در خطبه دینی به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: مسئله ای که باعث شد حضرت امیرالمؤمنین (ع) در مقابل حوادثی که برای حضرت زهرا (س) پیش آمد، سکوت کند این بود که آن حضرت می دانست مقابله در آن وقت منجر به شکست می شود و زمینه برای این امر وجود نداشت.

امام جمعه نجف اشرف در پاسخ به سؤال جوانان در خصوص تقلید و عدم تقلید گفت: تقلید برای شناخت احکام شرعی واجب است و باید برای گرفتن احکام شرعی به مراجع دینی مراجع شود.

وی در خصوص حدیث پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: ( من مات ولم يعرف امام زمانه مات ميتة الجاهلية )، گفت: ما از طریق انبیا و امامان معصوم (ع) می توانیم به خداوند متعال تقرب جوییم، از او اطاعت کنیم و او را بپرستیم و احکام الهی را بشناسیم.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خصوص سؤالی که از عدم حضور آیت الله سیستانی در جمع مردم و سخنرانی در میان آنان پرسیده شده بود و اینکه آیا می توان با ایشان ملاقات کرد، گفت: دفتر و منزل آیت الله سیستانی برای ملاقات و پاسخ به سؤالات و ارائه توصیه به روی همه باز است و اینکه ایشان سخنرانی نمی کنند به خاطر وضعیت امنیتی است، امّا صدا و سخنان ایشان هر هفته به صورت مستقیم و غیر مستقیم منتشر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha