پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اخبار ایران و جهان

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

تیر کمپین فشار آمریکا در ورشو به سنگ خورد

یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که اروپا به کارزار آمریکا برای تحت فشار گذاشتن ایران نمی‌پیوندد.وال استریت ژورنال گزارش داده است که تلاش آمریکا برای اعمال فشار به اتحادیه اروپا به منظور پیوستن به کمپین فشار علیه ایران، با مشکل مواجه شده است. این مشکل در پی آن ایجاد شده که مقامات اظهار کرده‌اند وزرای برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست لهستان - که قرار است با محوریت ایران تشکیل شود - شرکت نخواهند کرد.مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که ایالات متحده روز ۱۲ ماه فوریه نشستی در سطح وزیران در ورشوی لهستان برگزار خواهد کرد تا کشورهای سراسر جهان را برای مقابله با ایران ترغیب کند و رهبرانی از تقریبا تمام قاره‌ها از جمله آسیا، نیم‌کره غربی، خاورمیانه و آفریقا در این نشست حاضر خواهند بود.

 

ایران با گزینه نظامی رده اول اولویت‌های بحران‌های احتمالی آمریکا را پر کرد

از میان سی احتمال موجود در فهرست مورد بررسی پیشگیرانه این سال، یک درگیری مسلحانه بین ایران و ایالات‌متحده و یا یکی از متحدانش در پی مداخله ایران در درگیری‌های منطقه‌ای و حمایت از نایبان به ‌عنوان یک اولویت سطح بالا برای ایالات‌متحده در سال 2019 در نظر گرفته شده است. درصد و شانس بروز و رخ دادن این احتمال بر اساس این ارزیابی در سطحی متوسط بررسی شده و اگر این اتفاق رخ دهد، طبق گفته این گزارش، تأثیر بسیاری بر منافع ایالات‌متحده خواهد گذاشت. در ماه نوامبر، ایالات‌متحده تحریم‌ها علیه ایران را مجدداً اعمال کرد. برخی تحلیلگران پیشنهاد کرده‌اند که نقض برجام موجب افزایش فشار اقتصادی و سیاسی بر حکومت ایران خواهد شد که می‌تواند منجر به یک درگیری نظامی تصادفی با ایالات‌متحده شود.شورای امنیت ملی ایالات‌متحده گزارش داده است، گزینه‌های نظامی برای حمله به ایران را بررسی و در همین حال در مصر، وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پامپئو، اهداف دولت ترامپ را برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه بیان کرده است. گفتنی است، در این گزارش، صرف‌نظر از درگیری با ایران، چندین بحران و مسأله دیگر نیز جزو تعارضات سطح بالای ایالات‌متحده در سال 2019 ارزیابی‌ شده است: از جمله.حمله سایبری جدی و خطرناک به زیرساخت‌های حساس ایالات‌متحده، تجدید درگیری‌ها در شبه‌جزیره کره، درگیری مسلحانه در مناطق نظامی شده دریای جنوبی چین و در نهایت یک حمله تروریستی جدی و عظیم به خاک آمریکا.

 

پای جاسوس بازی به برلین رسید

یکی از مترجمان ارتش آلمان که اصالتی افغانستانی دارد به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است.اشپیگل در خبر خود مدعی شده است: جاسوس وزارت اطلاعات ایران در ارتش آلمان که سال‌ها اطلاعات حساس این نهاد نظامی را به جمهوری اسلامی می‌داد،  توسط اداره جنایی آلمان دستگیر شد.در همین رابطه دادستانی کل آلمان اعلام کرد: «عبدالحمید» ۵۰ ساله که اصلیت افغانستانی دارد و به عنوان مترجم و مشاور ارتش آلمان در امور افغانستان همکاری می‌کرده اکنون به جاسوسی برای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران متهم شده است.این فرد به اطلاعاتی حساس درباره ماموریت آلمان در افغانستان و احتمالاً درباره حوزه‌های دیگری که برای نهادهای امنیتی آلمان ارزش اطلاعاتی دارد، دسترسی داشته است.

 

کودتای نان به اوج خود رسید

مناطق مختلف خرطوم از جمله بری، الدیم، الحتانه، الشجره، العباسیه و المورده شاهد راهپیمایی خودجوش و خشمگینانه مردم علیه دولت عمر البشیر بود.دستگاه های امنیتی و پلیس سودان برای سرکوب اعتراضات و پراکنده کردن مردم به خشونت متوسل شده و از گلوله جنگی استفاده کردند. دراین اعتراضات یک کودک و یک پزشک به ضرب گلوله کشته و 9 نفر دیگر مجروجح شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.حدود دو هزار نفر با تجمع در مقابل بیمارستان رویال کر در منطقه بری علیه حکومت شعار دادند و خواستار براندازی نظام شدند.در این تحصن معترضان علیه خشونت و سران حزب حاکم کنگره ملی شعار دادند. سران این حزب، معترضان را به قتل عام توسط یگان های ویژه تهدید کرده بودند.فاتح عز الدین، از رهبران حزب حاکم تهدید کرده بود که در صورت ادامه اعتراضات، معترضان را قتل عام می کند.منابع آگاه گفتند نیروهای امنیتی سودان در نهایت تحصن در مقابل بیمارستان رویال کر را با توسل به زور پراکنده کردند. آنها با استفاده از زرهپوش موانعی را که مردم ایجاد کرده بودند در هم شکسته و سپس اقدام به شلیک گاز اشک آور به سوی مردم کردند.

 

ظریف هم به چالش "ده سال قبل" پیوست

وزیر خارجه با انتشار دو تصویر درباره تلاش جان بولتون، مشاور امنیت ملی فعلی دولت آمریکا برای ترتیب دادن حمله نظامی به ایران در چالش‌ ده‌ سال شرکت کرد. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه با انتشار دو تصویر درباره تلاش جان بولتون، مشاور امنیت ملی فعلی دولت آمریکا برای ترتیب دادن حمله نظامی به ایران در چالش‌ ده‌ سال شرکت کرد. عکس اول تصویر مطلبی به قلم جان بولتون در جولای سال ۲۰۰۹ است که در آن از حمله اسرائیل به ایران استقبال کرده‌بود.ظریف در توئیتر خود نوشت: همان قلدری، همان قلدر .همان توهم !

 

دیوار دولت با کنگره ضخیم تر شد

کاخ سفید اعلام کرد که اعضای کنگره در دوره تعطیلی دولت نمی‌توانند بدون اجازه از کاخ سفید، از هواپیماهای دولتی استفاده کنند.«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در روزهای گذشته بارها دموکرات‌ها را باعث و بانی تعطیلی طولانی‌مدت دولت معرفی کرده، در اقدامی که در شبکه‌های اجتماعی از آن به عنوان انتقام‌جویی شخصی یاد شده، سفرهای خارجی «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا را لغو کرد.ترامپ سپس به پلوسی پیشنهاد کرده که اگر می‌خواهد می‌تواند با هواپیمای عادی و با هزینه شخصی این سفرها را انجام دهد.خودداری رئیس‌جمهور آمریکا از در اختیار گذاشتن هواپیمای دولتی، در حالی صورت می‌گیرد که پلوسی قرار بود تنها یک ساعت دیگر سفر خود به اروپا و غرب آسیا را آغاز کند.نامه کنایه‌آمیز ترامپ به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یک روز پس از آن منتشر می‌شود که پلوسی از رئیس‌جمهور آمریکا خواست سخنرانی سالانه‌اش در مورد وضعیت ایالات متحده را به بعد از پایان تعطیلی دولت موکول کند.اکنون ۲۷ روز است که به دلیل اختلاف میان کاخ سفید و دموکرات‌های کنگره در مورد بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک، دولت آمریکا به دلیل عدم تخصیص بودجه، در وضعیت تعطیل قرار گرفته و بیش از ۸۰۰ هزار کارمند دولت یا به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند یا بدون دریافت حقوق در محل کار خود حاضر می‌شوند. ترامپ دو روز پیش هم از اینکه پلوسی همچنان حقوق دریافت می‌کند، ابراز ناخرسندی کرد. این طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکاست و هنوز هم هیچ چشم‌انداز روشنی برای پایان آن وجود ندارد.

 

لیبی القاعده را ذبح کرد

منابع لیبیایی از کشته شدن یکی از سرکرده های بارز القاعده در لیبی در جریان عملیات ارتش این کشور در جنوب لیبی خبر دادند.این منابع اعلام کردند که "عبدالمنعم سالم خلفه الحسناوی" ملقب به "ابوطلحه لیبی" در جریان عملیات نظامی در منطقه "القرضه" در نزدیکی شهر "سبها" در جنوب لیبی کشته شده است.نیروهای مسلح لیبی به منزل ابوطلحه حمله کردند و وی را به همراه تعدادی دیگر از افراد مسلح از پا درآوردند.از سرنوشت "عماد الطرشانی" معاون ابوطلحه هنوز گزارشی مخابره نشده است.ابوطلحه لیبی یکی از سرکرده های بارز القاعده و از موسسان جبهه تروریستی النصره در سوریه محسوب می شد.

 

ضدجنگ های اروپا کارزار آمریکا را بایکوت کردند

جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی آمریکا برای مقابله با کمپین ایران‌هراسی به رهبری واشنگتن، طوماری را در وبگاهگروه غیردولتی و ضد جنگ «کُدپینک» به‌راه انداخته و از کشورهای اروپایی خواستند که به کارزار «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا علیه تهران نپیوندند.در این مطالبه که تاکنون حدود سه هزار امضا جمع‌آوری کرده، با تاکید بر عبارت «صلح با ایران» از کشورهای اروپایی خواسته شده که نشست ضد ایرانی آمریکا را که قرار است ۲۴ و ۲۵ بهمن در لهستان (۱۳ و ۱۴ فوریه) برگزار شود، تحریم کنند.در متن توضیحی این طومار آمده است: «هدف از این کنفرانس، مهیا کردن زمینه برای درگیری غیرضروری با ایران است. به‌جای نشستی برای مقابله با ایران، ما از جهان می‌خواهیم که به ایالات متحده برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران فشار بیاورد... و تحریم‌های مخرب علیه ایران را مرتفع کند».از لیست بلند امضاکنندگان سرشناس این طومار می‌توان به «میدئا بنجامین» مدیر جنبش کُدپینک، «دیوید هارتسو» رئیس انجمن حافظان صلح، «بیل فلچر» رئیس پیشین انجمن فراآمیکا، «آن رایت» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و از مخالفان سرشناس جنگ با عراق، «ربکا ویلکومرسان» مدیرعامل سازمان صدای یهود برای صلح، «جوزف کارل گرسون» رئیس پویش خلع‌سلاح صلح‌آمیز و امنیت مشترک، «کوین مارتین» رئیس سازمان اقدام صلح و «آلفرد ماردر» رئیس شورای صلح آمریکا اشاره کرد.

 

آسمان سعودی پرواز ابوظبی به تل‌آویو را فاش کرد

فلایت رادار (وب‌سایت اینترنتی سوئدی که موقعیت پروازهای مسافربری را به صورت زنده و روی نقشه نمایش می‌دهد) از مسیر یک هواپیمای اختصاصی از شهر ابوظبی، پایتخت امارات عربی متحده به سرزمین‌ اشغالی فلسطین با عبور از آسمان عربستان سعودی خبر داد.یک روزنامه‌نگار صهیونیست نیز روز چهارشنبه در سایت توئیتر نوشت: یک پرواز بسیار جالب از خلیج (فارس): یک جت خصوصی (9H-VCL) که به طور مستقیم از ابوظبی به اسرائیل می‌رسد (بدون توقف در اَمان).  او یک عکس از سفر را هم به آن پیوست کرده است.منطقه در مدت اخیر شاهد همسویی بی‌سابقه امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی است. به عقیده ناظران سیاسی، امارات در مسیر عادی‌سازی آشکار با رژیم اشغالگر پیش می‌رود.گزارش های متعددی نیز از سفرهای محرمانه و ملاقات‌هایی بین مقامات صهیونیست با اماراتی‌ها خبر می‌دهد. اخیرا به بهانه مسابقات ورزشی نیز برخی تیم‌های اسرائیلی در ابوظبی حاضر شدند و یک وزیر این رژیم نیز به امارات سفر کرد.

 

چراغ هشدار القاعده و داعش به آمریکا رسید

وزارت امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین توصیه احتیاطی خود اظهار کرد، شهروندان آمریکا باید در سفر به کشورهای خارجی مراقب گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش که به دنبال حمله به گردشگران آمریکایی هستند، باشند.در این هشدار آمده است: گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده ، وابستگان آن‌ها و همچنین افرادی که تحت تاثیر این گروه‌ها هستند به دنبال حمله به شهروندان آمریکایی در هرجای جهان هستند.وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، آمریکا همچنان نگران بروز حملات تروریستی در هواپیماها با استفاده از مواد منفجره یا ربودن هواپیماها است.به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این اطلاعیه اشاره دارد که تروریست‌ها به طور فزاینده از سلاح‌های ساده همچون اسلحه‌های دستی و خودرو استفاده می‌کنند.این هشدارنامه خاطرنشان می‌کند که افراطگرایان به دنبال حمله به اهدافی همچون رویدادهای عمومی مهم، هتل‌ها، عبادتگاه‌ها، مدارش، اماکن گردشگری، بازارها، فرودگاه‌ها، کلوب‌ها و رستوران‌ها هستند.

 

مرکز اطلاعاتی امنیتی ائتلاف هسته داعش را منهدم کرد

یحیی رسول سخنگوی اطلاع رسانی امنیتی عراق در گفت‌وگو با خبرنکار اسپوتنیک در عراق گفت: ما در عراق علیه گروه تروریستی داعش به پیروزی کامل رسیدیم و همه خاک کشور را از لوث داعش آزاد کردیم، اما برخی از تروریست‌های داعشی و برخی از هسته‌های داعش همچنان در مناطق صحرایی و رشته کوه‌ها حضور دارند و عملیات ما برای نابودی آنها ادامه دارد.وی افزود: ما از طریق عملیات‌های منحصر به فرد و پیش دستانه موفق شدیم که بسیاری از تروریست‌های داعشی باقی مانده را به هلاکت رسانده و مخفیگاه‌های انها را منهدم کنیم.وی افزود: از زمان تاسیس مرکز اطلاعاتی امنیتی ائتلاف چهارگانه عراق، سوریه، روسیه و ایران ما با سوریه در ارتباط مستمر هستیم و اطلاعات دقیقی در اختیار سوریه قرار داده ایم که این کشور توانسته هزاران داعشی را به هلاکت رسانده و انبارهای سلاح و مهمات آنها را منهدم کند. ما چندین بار به مناطق هجین، السوسه، و الباغوز حمله کردیم و به حملات هوایی خود به تروریست‌ها ادامه خواهیم داد و علاوه بر آن توپخانه عراق هرگونه تجمع داعش را هدف قرار خواهد داد.

 

جنبش زرد برای شنبه سیاه فراخوان داد

نمایندگان جنبش ضد سرمایه داری فرانسه در پوسترهای تبلیغاتی از مردم خواسته اند برای حضوری چشمگیر با خانواده هایشان در تظاهرات بزرگ سراسری شنبه مشارکت کنند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معترضان فرانسوی با رد طرح‌های مکرون برای پایان دادن به اعتراضات، در تدارک راهپیمایی دیگری هستند. بر اساس براوردها گروه زیادی از مردم از شهرهای بزرگ و کوچک فرانسه از جمله پاریس، تولوز، برد، نانت، لیون، استراسبورگ و مارسی باردیگر علیه سیاست های مکرون به خیابان ها سرازیر خواهند شد.

 

پس لرزه های برگزیت مجلس عوام را لرزاند

رد طرح پیشنهادی نخست وزیر انگلیس درباره برگزیت و سپس بررسی عدم کفایت ترزا می، پرچالش ترین هفته مجلس عوام این کشور را رقم زد.پس از شش ساعت بحث در دومین رأی‌گیری تاریخی مجلس عوام انگلیس به فاصله 24 ساعت، "ترزا می" توانست در مقام نخست وزیری باقی ماند. رأی‌گیری پس‌ ازآن صورت گرفت که نمایندگان مجلس عوام سه شنبه، با در رد توافقنامه پیشنهادی دولت «می» شکست سنگینی را به دولت تحمیل کردند. نخست‌وزیر انگلیس کمتر از سه ماه فرصت دارد توافقی را برای رأی‌گیری به پارلمان بیاورد که رضایت اروپا و نمایندگان مجلس در آن دیده شود.

 

ترامپ، کره‌شمالی را در کاخ سفید پذیرفت

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با مذاکره کننده ارشد کره شمالی در کاخ سفید دیدار کرد.ترامپ دیدار کوتاهی با "کیم یونگ چول" ژنرال ارشد کره شمالی در کاخ سفید داشته است.سخنگوی کاخ سفید خبر این دیدار کوتاه میان ترامپ و مذاکره کننده کره ای را اعلام کرد. پیش از این کیم یونگ چول با مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده ملاقات کرده بود.به نظر می رسد سفر این ژنرال کره ای به واشنگتن با هدف آماده سازی دومین ملاقات میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی صورت گرفته باشد.کیم یونگ چول یکی از معاونان ارشد رهبر کره شمالی و رئیس سابق سرویس اطلاعاتی آن کشور است.

 

عصای قلابی اعجاز ترامپ هم حاشیه آفرید

رئیس‌جمهور آمریکا با واکنش به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی، صحبت‌های بی‌اساسی را درباره کشورمان مطرح کرده است.دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کفرانسی در رابطه با پرتاب ماهواره‌بر ایرانی ادعا کرد: ایران یک ماهواره‌بر را آزمایش کرد که البته شکست خورد. این ماهواره‌بر اگر شکست نمی‌خورد، اطلاعات حیاتی برای ایران مهیا می‌کرد که ایرانی‌ها می‌توانستند با استفاده از آن به سراغ توانایی‌های موشک‌های بالیستیک قاره‌پیمای خود بروند. توانایی که حتی می‌توانست ایالات متحده را هدف قرار دهد. ما نمی‌گذاریم چنین اتفاقی بیفتد.وی در ادامه با اشاره که توافق هسته‌ای ایران با 5+1 موسوم به برجام، مدعی شد: از زمانی که به ریاست جمهوری رسیده‌ام، کار معجزه‌آسایی با ایران انجام داده‌ایم. من از توافق هسته‌ای وحشتناک و ضعیف با ایران خارج شدم. من به جرات می‌گویم که ایران حال حاضر با کشوری که دو سال پیش بوده است، بسیار تفاوت دارد.ترامپ در ادامه در اظهاری بی‌اساس و متوهمانه مدعی شد که ایران خواهان مذاکره با ایالات متحده است.روابط عمومی وزارت امور خارجه چندی پیش ادعاهای وارده در خصوص تمایل وزارت امور خارجه به برقراری تماس و مذاکره با دولت آمریکا و نیز انجام مذاکره با طرف‌های آمریکایی در یکی از کشورهای همسایه را غلط و بی اساس دانست و به شدت آن‌ها را تکذیب کرد.

 

مجلس برای مصوبه "CFT" بیانیه صادر کرد

خبرگزاری تسنیم متن کامل گزارش کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس درباره اصرار بر مصوبه خود در "CFT" را منتشر کرد. نمایندگان این لایحه را  در جلسه علنی روز یکشنبه 15 مهر سال جاری مصوب کرده بودند که شورای نگهبان ایراداتی را به این لایحه وارد دانسته و باردیگر برای رفع ایراد به مجلس بازگردانده بود.همچنین در جلسه علنی 14 آذر سال جاری نمایندگان بخشی از CFT را در مجلس اصلاح کرده و  بخش دوم آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.پس از ارجاع بخشی از این لایحه به شورای نگهبان، این شورا طی نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که ایرادات به این لایحه همچنان باقی است و باید این موارد رفع شود.اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در جلسه روز 16دی خود بر مصوبات قبلی خود درباره CFT اصرار کردند و مقرر شد این مصوبه کمیسیون باردیگر در صحن علنی پارلمان بررسی شود.

 

اطلاعات جنگ اقتصادی را زمین گیر کرد

سربازان گمنام امام زمان(عج) در یک ماه اخیر ۵۴ اخلالگر اقتصادی را دستگیر کردند. وزارت اطلاعات در ماه اخیر طی سلسله عملیات‌های مختلفی تعدادی از  اخلالگران ارزی و اقتصادی را پس از شناسایی، دستگیر و شبکه‌های آنان را منهدم کرد.وی افزود: با اقدامات پیچیده اطلاعاتی یک اخلالگر اقتصادی در یکی از کشور‌های همسایه دستگیر و به کشور بازگردانده شد. یک‌هفته بعد؛ وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای در سه‌شنبه 4 دی از دستگیری 17 نفر از عناصر شبکه نفوذ در سیستم بانکی و ارزی کشور خبر داد.شش روز بعد؛ وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای دوشنبه 10دی اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان کردستان با هوشیاری و اقدامات به‌هنگام، پیچیده و گسترده اطلاعاتی شبکه‌ای از مفسدان اقتصادی و سوء استفاده‌کنندگان ارز دولتی را شناسایی، منهدم و 11 نفر از عناصر اصلی آن را دستگیر کردند.هفته بعد؛ وزارت اطلاعات دوشنبه 17 دی نیز از دستگیری 25 نفر از اخلالگران ارزی در استان‌های آذربایجان شرقی و قزوین خبر داد.

 

سپاه فرش قرمز را از زیرپای مقامات آمریکایی کشید

سردار حسین افزود: ایران فرش قرمز زیر پای مقامات مشرک آمریکا پهن نمی‌کند زیرا آمریکا در مرز زوال و انزوا است.وی گفت: ایران تنها کشوری است که فرش قرمز زیر پای مقامات مشرک آمریکا پهن نمی‌کند و هیچ مسئول آمریکایی اجازه ورود به آن را ندارد و آمریکا غلط می‌کند فکر کند می‌تواند رزق ما را دهد، آمریکا اگر می‌تواند ۵۰ میلیون مردم گرسنه خود را سیر کند.سردار سلامی یادآور شد: امروز دیدیم آمریکا در گوشه‌ای از سوریه هم دوام نیاورد و به اندازه ۱۰۰ سال درآمد نفتی ما هزینه کرد اما چیزی به دست نیاورد و این نشان می دهد آمریکا از مسلمانان و ملت ایران می‌ترسد. خداوند در دل دشمنان اسلام، رعب و وحشت را نقش می‌کند.جانشین فرمانده سپاه افزود: سال‌ها فشار و تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند تا ایران را مهار کنند اما امروز این آمریکاست که در مرز زوال و انزوا قرار گرفته و مهار شده است و آنها که پیش‌بینی می‌کردند ملت ایران ۴۰ سالگی خود را نمی‌بیند، در ۲۲ بهمن خواهند دید که این ملت ایستاده است و عزت خود را با دلار عوض نمی‌کند.

 

اروپا برای پساتحریم وعده جدید داد

یک سخنگوی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که کانال ویژه مالی اروپا موسوم به «اس.پی.وی» در آستانه راه اندازی است.وی افزود: اتحادیه اروپا به اجرای برجام برای احترام به قراردادهای بین المللی و امنیت مشترک بین المللی پایبند است. از ایران هم انتظار دارد تا نقش سازنده ای را در این زمینه ایفا کند و به اجرای تمام تعهدات هسته ای اش ادامه دهد.این سخنگو که خواست نامش درج نشود، عنوان کرد: برجام طبق اهدافی که برای آن تعریف شده کار می کند و ایران را از دست یابی به سلاح هسته ای بازداشته است. آژانس بین المللی انرژی اتمی سیزده بار در گزارش های متوالی بر اساس یک نظام راستی آزمایی دقیق تائید کرده است که ایران به تعهدات هسته ای اش پایبند است.جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که برنامه هسته ای اش صلح جویانه بوده و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز هیچ انحرافی را در آن نشان نمی دهد.وی سپس خاطر نشان کرد که اس.پی.وی اینک در آخرین مراحل راه اندازی قرار دارد.

 

عبداللهیان واشنگتن را تهدید کرد

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود مطلبی درباره مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی منشتر کرد که متن آن به شرح زیر است.بازی سیاسی بازداشت مرضیه هاشمی را آمریکا شروع کرد، اگر این خبرنگار پرس تی وی فورا آزاد نشود، پایان این بازی بدست آمریکا نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha