پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بزرگترین مسجد بالکان تا پایان ۲۰۱۹ افتتاح می شود

حوزه/ سازمان خیریه دیانت که مسئول ساخت بزرگترین مسجد بالکان در تیرانا پایتخت آلبانی می باشد اعلام کرده که ۷۰ درصد ساخت و ساز این مسجد انجام گرفته و این مسجد تا پایان ۲۰۱۹ افتتاح می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yenisafak، بزرگترین مسجد بالکان که توسط ترکیه در کشور آلبانی ساخته شده قرار است تا پایان سال 2019 با ظرفیت بیش از 10 هزار نمازگزار افتتاح شود.

براساس بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد، یک گروه خیریه ترکیه اعلام کرده که در حال ساخت بزرگترین مسجد منطقه بالکان در تیرانا پایتخت آلبانی می باشد.

در بیانیه نوشته شده توسط بنیاد «دیانت» ترکیه که مرتبط به اداره امور مذهبی این کشور می باشد، خبر پایان یافتن ساخت مسجد تا پایان امسال اعلام گردید.

در این بیانیه آمده است که تاکنون 70 درصد کار ساخت و ساز این مسجد که یک رویای صدساله برای مسلمانان منطقه محسوب می شود، به پایان رسیده است. این مسجد که در یک منطقه با نام «نمازگاه» یا «فضای باز برای نماز» ساخته شده، ظرفیت حداقل 5 هزار نمازگزار را در داخل مسجد و 5 هزار نمازگزار دیگر را در محوطه خواهد داشت.

انتظار می رود که مسجد نمازگاه به یکی از نمادهای اصلی شهر تیرانا تبدیل شود. این مسجد همچنین دارای کتابخانه، مرکز فرهنگی، پارکینگ، کلاس های آموزش قرآن، سالن نمایشگاه، کافه تریا و همچنین سالن کنفرانس می باشد.

گفته می شود اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سال 2015 در مراسم کلنگ زنی این مسجد شرکت کرده و گفت: من بر این باور هستم که این مسجد به یک نماد استثنایی از اخوت  و برادری میان ملت ها تبدیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha