جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دولت یونان بار دیگر زمان افتتاح مسجد آتن را تغییر داد

حوزه/ روز گذشته وزیر یونانی از تغییر زمان افتتاح مسجد آتن و به تاخیر افتادن افتتاح رسمی تا ماه مارس خبر داد. گفته می شود مسلمانان پایتخت یونان هیچ مسجد رسمی ندارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از yenisafak، مقامات یونان ضمن بیان اینکه زمان افتتاحیه مسجد آتن، نخستین مسجد این کشور تغییر یافته، از افتتاح این مسجد در ماه مارس 2019 میلادی خبر دادند.

کوستاس گاوروگلو، وزیر امور آموزشی، پژوهشی و مذهبی در یونان از تغییر زمان افتتاح آتن خبر داد. این در حالی است که تاکنون 5 مرتبه تاریخ های متعدد برای افتتاح این مسجد اعلام شده است و با این حال مسجد هنوز رسما افتتاح نشده است.

گاوروگلو، در جلسه اعضای پارلمان یونان در روز جمعه، این خبر را اعلام کرده و گفت: مراسم افتتاحیه مسجد آتن، شهری که هم اکنون هیچ مسجدی برای عبادت جامعه اسلامی ندارد، در ماه مارس امسال برگزار می شود.

وی همچنین گفت که توافقی دو طرفه در رابطه با تأمین هزینه های مسجد وجود دارد.

به گفته منابع یونانی کار ساخت و ساز این مسجد در سال 2017 به پایان رسیده بود و این مسجد از آن زمان تاکنون آماده استفاده بوده است. اما مسئولین به بهانه مشکلات بوروکراسی مرتبط با مجوز زمین، تاکنون افتتاح تنها مسجد رسمی مسلمانان در آتن را به تاخیر انداخته اند.

مسجد آتن فاقد مناره می باشد، با این حال دارای یک پارک برای بازی کودکان و فضای وضوخانه 850 مترمربع با ظرفیت 350 نفر است.

لازم به ذکر است تصمیم ساخت مسجد در شهر آتن نخستین بار در سال 2006 گرفته شد و قرار بود بودجه 887 هزار دلاری جمع آوری شده برای ساخت این مسجد به مصرف برسد، با این حال سنگ اندازی های مختلف اسلام ستیزان از جمله موانع بوروکراتیک، اعتراضات گروه های راست افراطی ضداسلامی و چالش های قانونی این روند را هر بار به تاخیر انداخت.

لازم به ذکر است هم اکنون 200  هزار مسلمان در شهر آتن، پایتخت کشور یونان سکونت دارند و خدمات فرهنگی از سوی دولت به آنان ارائه نمی شود. این مسلمانان هیچ مسجد رسمی برای اقامه نماز ندارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha