جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 476102
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
حوزه علمیه یزد سیاه پوش شد

حوزه/ حوزه علمیه استان یزد، امسال مانند سال های گذشته با سیاه پوش کردن مرکز مدیریت، به مدت سه روز مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد هر ساله سه روز نخست شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها با دعوت از روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه و با سیاه پوش کردن مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) را برگزار می کند.

امسال نیز مانند سال های گذشته در ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، مراسم عزاداری بانوی مظلوم دو عالم با حضور روحانیون و طلاب در مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد به مدت سه روز در روزهای 29 دی ماه الی  اول  بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

حجت الاسلام باقر صمدی صبح امروز در این مراسم با بیان اینکه انسان هر قدمی برای خانواده ائمه اطهار (ع) انجام دهد بدون مزد نخواهد ماند گفت: تاکنون نشده است که فردی خدمتی در راه خانواده این عزیزان داشته باشد و مزد آن را ندیده باشد.

کارشناس مذهبی یزد با اشاره به اینکه هر فردی در زمان مرگ به فکر خودش است گفت: پیامبر اکرم (ص) حتی در زمان مرگ هم به فکر امت اسلامی بود ولی در این بین افرادی در آن زمان بودند که قدر ایشان را ندانستند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) نزدیک‌ ترین فرد به پیامبر(ص) بودند افزود: پیامبر (ص) در مورد حضرت فاطمه (س) فرمودند: فاطمه پاره ى تن من است، هركس او را اذيت كند مرا اذيت کرده و كسى كه مرا اذيت كند، خدا را اذيت كرده است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha