سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پژوهش

بانوی طلبه پژوهشگر یزدی مطالعه و نگارش را رمز دستیابی طلاب به سطوح بالای پژوهشی دانست و گفت: مطالعات را با خلاصه نویسی، نمایه نویسی و تحقیق همراه کنند.

 خبرگزاری«حوزه» - یزد، محدثه خیراندیش از بانوان طلبه سطح سه و پژوهشگر نمونه و فعال حوزه علمیه خواهران یزد به شمار می رود که تاکنون تألیفاتی از جمله  «استغاثه رمز نزدیکی ظهور» ،«مرا عهدی است با مولا»، «دست نوشته های فلسفی کلامی مفتاح الغرر لفتح الباب الحاد یعشر »و ویراستاری کتب «حسین(ع) شاه کلید ظهور » و«مهدویت سکولار یا انقلابی» را در کارنامه خود دارد.

وی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در یزد گفت: از مقطع دبیرستان به دلیل علاقه شخصی و وجود واحد روش تحقیق در واحدهای درسی، به تحقیق و پژوهش علاقه مند شدم و علاوه بر مطالعه کتب غیر درسی در هیأت تحریریه نشریات انجمن اسلامی و جلسات نقد کتب دفاع مقدس هم شرکت می کردم.

وی افزود: در همان مقطع، با شرکت در مسابقات کشوری مقاله نویسی در سطح مدارس شهید مطهری، رتبه اول را کسب نمودم و انگیزه ادامه کار پژوهشی من را دو چندان کرد.

این بانوی پژوهشگر ادامه داد: در طول دوران تحصیل با نوشتن تحقیقات کلاسی، مقالات و پایان نامه ها این سیر را ادامه دادم، به خصوص در حوزه احیای میراث خطی، به کار تخصصی در تصحیح نسخ خطی فلسفی- کلامی زیر نظرمتخصصین این رشته پژوهشی پرداختم.

خیراندیش ادامه داد: به دلیل علاقه به مباحث مهدویت، با عضویت درهسته پژوهشی فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(ع)به مطالعه و تحقیق در این زمینه مشغول شدم و با همکاری آن هسته، کتبی را تدوین و تألیف نمودم و به دلیل علاقه و نیاز به مباحث تربیت اسلامی، با همکاری کانون دختران آفتاب به مطالعه و نگارش در زمینه مباحث تربیت اسلامی پرداختم وسلسله یادداشت های تربیتی در ماهنامه اندیشه تربیت زیر نظر کانون مدارس اسلامی به چاپ رساندم.

وی که واحد درسی روش تحقیق را هم برای طلاب تدریس می کند، درباره رمز موفقیت خود اظهار کرد: علاقه فراوان به مطالعه و نویسندگی، شرکت در جلسات نقد کتاب و کلاس های روش تحقیق،تلمّذ در محضر اساتید پژوهش محور، همکاری با هسته های پژوهشی، خلاصه نویسی، نمایه نویسی از کتب و مقالات و تدریس روش تحقیق، از رموز موفقیت من در امور پژوهشی است.

این پژوهشگر جوان یزدی توصیه کرد: طلاب در کنار مطالعه کتب درسی مصوب، مطالعه کتب و مقالات مرتبط با مباحث درسی و نیز کتب متفرقه  ارزشمند و جدید در موضوعات مختلف را دردستور کار خود قرار دهند و این مطالعات را با خلاصه نویسی، نمایه نویسی و تحقیق همراه کنند.

 خیراندیش افزود: مطالعه و نگارش دو شرط لازم پژوهش هستند که باید در کنار هم واقع شوند تا طلبه بتواند هم اطلاعات را جمع آوری نماید و هم مهارت پردازش آن اطلاعات و بازنویسی به قلم خود را یاد بگیرد و به سطوح بالای پژوهشگری دست یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha