چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام ابطحی گفت: بیش از ۲۲۰هزار شهید برای انقلاب داده شده و پای هر صندلی مدیران یک کربلا خون جوانان ریخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی ظهر امروز در جمع روحانیون و کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمبه اصفهان به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه اظهار کرد: یکی از مهمترین دوران تاریخ اسلام، بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) است.

وی با بیان اینکه یک انحراف بزرگی در جامعه اسلامی علی رغم همه تلاشهای رسول مکرم اسلام(ص) رخ داد و تعدادی انگشت شمار فقط در مسیر صحیح اسلام ناب ماندند، گفت: در آن دوران حضرت امام علی(ع) در اوج انزوا قرار داشت و به تعبیر آن امام، نه می توانست سخنی بگوید و نه دست به شمشیر ببرد و چاره ای نداشت و استخوانی در گلو و خاری در چشم داشت.

* مهمترین درس حضرت زهرا(س) به جامعه امروز

این کارشناس دینی ابراز کرد: در آن زمان شرایط به گونه ای بود که حرف اصحاب خاص رسول اکرم(ص) همان یاران امام علی(ع) چون سلمان، ابوذر و مقداد هم خریدار نداشت، بنابراین در آن شرایط دفاع از امیرالمومنین منحصر به حضرت زهرا(س) شد و این دفاع از از شوهر و پسرعمویش نبود.

وی با اشاره به اینکه دفاع از امام بر همه آحاد جامعه حتی حضرت زهرا(س) واجب است، و این درسی بود که بانوی اسلام فاطمه الزهرا (س) به مسلمین دادند و باید ما بیاموزیم، تصریح کرد:حضرت زهرا خطاب به امام علی می فرمایند،«جان وهستی زهرا سپر وجود شما باشد؛ علی جان در همه سختی ها وآرامش ها درکنار تو هستم» آن بانوی اسلام به این حرف خود عمل کرد و اگر حضرت زهرا پشت درب حاضرشد به عنوان دفاع از امام زمانش ورهبر جامعه اسلامی اقدام کرد

استاد حوزه و دانشگاه افزود: خطبه های حضرت زهرا (س) در مسجد نیز براین اساس بود و فدک برای حضرت زهرا (س) بهانه و بستری برای زدن حرفش با مردم بود؛ در حقیقت فدک برای اهل بیت، اصل موضوع امامت است.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) تنها کسی بود که برای دفاع از امام زمان خویش در آن خفقان فریاد بلند کرد؛ دو خطبه از حضرت زهرا(س) در منابع روایی آمده است یکی در مسجد بنام فدکیه  و یکی در بستر بیماریش بود که هردو سراسر دفاع از امیرالمومنین(ع) بود.

* معیار وضع فعلی افراد را حضرت زهرا (س) به ما آموخت

جانشین سابق نمایندگی ولی‌فقیه در هوافضای سپاه تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه خطاب به اعراب بیان کرد پیامبر(ص) به شما عزت داد و بعد از بعثت رسول الله(ص) از خواری وذلت نجات پیدا کردید، ولی مکررا بر رسول خدا جنگ و فتنه ای تحمیل کردید و دراین میان این علی(ع) بود که با شمشیرش در وسط میدان آتش فتنه ها را خاموش می کرد.

کارشناس سیاسی یادآور شد: امروز هم حرف حضرت زهرا(س) که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب هستیم، با ما این است که به واسطه انقلاب و اسلام عزتمند شدیم، قبل از انقلاب ما ذلیل،خوار و لگدکوب بیگانگان بودیم.

وی با تاکید بر اینکه پنج عامل دست به دست هم داد که جامعه اسلامی در زمان امیر المومنین(ع) بهم ریخت، ابراز کرد: ابتدا اینکه افراد نقاب نفاق و باطن نفاق خود را آشکار کردند، دوم اینکه دین زدایی در جامعه آغاز شد و تلاش کردند مردم را به یک جاهلیت دیگری برگردانند.

حجت الاسلام ابطحی توضیح داد: سومین عامل  اینکه حکومت پیامبر به دست افراد گمراه افتاد و مصادره مناصب کلیدی حکومت توسط این افراد صورت گرفت، یعنی آن که متاسفانه انقلاب پیغمبر به دست نااهلان افتاد و چهارمین عامل داخلی اینکه جریان فکری جامعه به  دست گمراهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پنجمین عامل ورود شیطان برای فریب و روشن کردن آتش کینه و اختلافات بین مردم بود؛ این عوامل باعث بدبختی مردم درصدر اسلام شد و همچنان هم هست. متاسفانه این پنج عامل توسط دشمنان هم در این چهل ساله انقلاب هم پیاده شده است.

* فضای مجازی در هیچ کشوری مانند ایران بی در و پیکر نیست

کارشناس سیاسی اضافه کرد: چهره نفاق انقلاب آن نیست که عده ا ی پناه به صدام برد، نه چهره نفاق اصلی آن است که در درون نظام و انقلاب نفوذ کرده است؛ امروز برخی از مسؤلین با گفته ها و رفتارهای خود، گِرا و نشانه هایی به آن سوی مرزها می دهند.

وی بیان داشت:  نفاق، صحبت های متناقضی است که از تریبون های رسمی علیه انقلاب و نظام اسلامی زده می شود؛ دین زدایی در جامعه با روش های نو وابزارهای جدید و رسیدن حکومت و پُست ومقام به دست افرادی ناباب و ضدارزشی  و افتادن جریان فکری به دست گمراهان نیز از عوامل مشترکی است که علیه انقلاب اسلامی ایران اجرا شده است.

* تمام تلاش دشمن این است که ناکارآمدی انقلاب را القا کند

حجت الاسلام ابطحی عنوان کرد: فضای مجازی در هیچ کشوریهم چون ایران به این اندازه بی در و پیکر نیست. این ها خواسته دشمنان است. پنجمین عامل این که این کشور یک روز بدون تحریم نبوده است و عده ای هنوز گوش به زبان آمریکا دارند.

وی با بیان اینکه این پنج عامل در چهل سال انقلاب ضربه زده است، ولی تا به امروز کارساز و موثر نبوده است، گفت: تفاوت زمان امیرالمومنین(ع) با دوران انقلاب اسلامی این بود که حال حاضر ما رهبری حکیم داریم، ولی در زمان صدراسلام، امیرالمومنین(ع) را به عنوان رهبر جامعه حذف کردند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ما همگی طلبه و سرباز امام زمان(ع) هستیم و عمامه ما کفن ماست؛ روحانی و طلبه نباید نسبت به ارزش های انقلاب و ضدارزش ها بی تفاوت باشد، بیش از ۲۲۰هزار شهید برای انقلاب داده شده و پای هر صندلی مدیران یک کربلا خون جوانان ریخته شده است؛ امروز تمام تلاش دشمن این است که ناکارآمدی اسلام و انقلاب را القا و تثبیت کند؛ ما وظیفه داریم سنگربان این انقلاب و اسلام باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha