پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسات مقدماتی کنفرانس مبارزه با جریان‌های افراطی

حوزه/ کمیته برگزار کننده اولین کنفرانس بین المللی مبارزه با جریان های فراطی و تکفیری برای انجام مقدمات برگزاری این کنفرانس ضمن سفر به عراق با جریان ها و شخصیت های مختلف علمایی و دینی دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کمیته برگزار کننده اولین کنفرانس بین المللی مبارزه با جریان های فراطی و تکفیری برای انجام مقدمات برگزاری این کنفرانس ضمن سفر به عراق با جریان ها و شخصیت های مختلف علمایی و دینی دیدار کردند.

کنفرانس بین المللی مبارزه با جریان های افراطی و تکفیری زیر نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید کشورمان برگزار می شود.

در این راستا گروه متشکل از کمیته برگزاری این کنفرانس روز چهار شنبه گذشته با حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم الجابری مسئول عقیدتی بسیج مردمی عراق دیدار کرد و درابره مقدمات برگزاری این کنفرانس در عراق و مکان برگزاری آن با وی گفتگو کردند.

صبح روز پنج شنبه نیز اعضای این کمیته با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق با رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کردند و پس از آن نیز با حضور در دفتر جمعیت علمای عراق با شیخ احمد العانی نائب رئیس جمعیت علمای عراق دیدار کردند و درباره مقدمات برگزاری کنفرانس با وی رایزنی کردند و از حضور شیخ خالد الملا رئیس جمعیت علمای عراق در کنفرانس های مختلف ایران قدردانی کردند.

در ادامه رایزنی ها و مقدمات برگزاری اولین کنفرانس بین المللی مبارزه با جریان های افراطی و تکفیری روز پنج شنبه کمیته برگزار کننده این کنفرانس میهمان مجمع تقریب مذاهب در عراق بود و در این نشست شخصیت های مختلف همچون شیخ محمدرضا خوشخو مسئول روابط بین الملل کنفرانس و برخی اعضای مجمع تقریب مذاهب، شیخ عدنان العانی رئیس تجمع علمای اعتدال، شیخ احمد العانی نائب رئیس جمعیت علمای عراق، شیخ محمد نوری نائب رئیس مجلس علمای رباط محمدی و تعدادی از روحانیون و ائمه جماعت بغداد حضور داشتند و در مجموع این نشست ها توافق شد که کنفرانس مورد نظر در نیمه دوم فوریه 2019 در شهر کرکوک برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha