چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جشنواره هنر مقاومت

حوزه/ مسعود نجابتی گفت: درباره هدف از برگزاری جشنواره هنر مقاومت باید بگویم معرفی آرمان های مقاومت هدف ویژه این رویداد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، نشست خبری پنجمین جشنواره هنر مقاومت با حضور مسعود نجابتی، دبیر کل جشنواره و سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر اجرایی جشنواره امروز ۲۸ دی ماه، در  مجتمع فرهنگی اسوه برگزارشد.

در ابتدای جلسه، مسعود نجابتی در سخنانی اظهار کرد: استقبال از جشنواره فیلم فجر خیره کننده بود. درباره هدف از برگزاری جشنواره هنر مقاومت هم باید بگویم معرفی آرمان های مقاومت هدف ویژه این رویداد است.

وی افزود: درباره تاخیری که در برگزاری جشنواره پیش آمد باید بگویم اولا استقبال به اندازه ای بود که ناچار بودیم زمان بیشتری برای ارزیابی آثار داشته باشیم، در ضمن می خواستیم جشنواره زمانی برگزار شود که جشن های چهل سالگی انقلاب هم برگزار می شود.

دبیر کل جشنواره هنر مقاومت تاکید کرد: تصمیم داریم سبک زندگی اسلامی ایرانی را هم به واسطه آثارمان ترویج دهیم، برای همین الگوهایی چون شهید مطهری و حضرت امام را شاخصه کارهایمان در بخش داستان نویسی قرار هیم. نکته دیگر اینکه در این جشنواره برای اولین بار بخش پرچم و کتیبه اجرا خواهد شود.

نجالتی ادامه داد: بسیاری از نهادهای مردمی اعلام آمادگی کرده اند تا آثار این جشنواره را به نمایش در آورند، به نحوی که بخش های محروم کشور هم به ما اعلام آمادگی کرده اند، مطلب دیگر اینکه بسیج به ما در برگزاری این جشنواره کمک کرد تا بتوانیم تاثیرگذاری بیشتری  داشته باشیم.

شجاعی طباطبایی، نیز در این جلسه تاکید کرد: در جشنواره تاکید ویژه به روی مردمی بودن بوده، برای همین شورای سیاست گذاری تاکید ویژه ای به روی این امر داشت، در این میان کیفیت آثار هم مد نظر برگزارکنندگان بود و در همین راستا ۲۰ کارگاه نیز با حضور اساتید برگزار شد.

وی ادامه داد: اتفاق خوب دیگر، این بود که کارگاه ها تنها به تهران اختصاص نداشت، بلکه اکثر شهرهای بزرگ میزبان کارگاه های جشنواره هنر مقاومت بودند، این جشنواره در ۱۰ رشته هنر های تجسمی برگزار می شود.

دبیر اجرایی جشنواره هنر مقاومت اعلام کرد: آمار ارسالی به جشنواره نشان می دهد که تمامی شهرها به این جشنواره روی خوش نشان داده اند،اختتامیه این جشنواره ۲۴ بهمن خواهد بود. در آیین اختتامیه قرار است از شش هنرمند انقلاب هم تجلیل شود.

وی ادامه داد: افتتاحیه این جشنواره  از ۴ بهمن ماه آغاز به کار کرد. درباره بخش کاریکاتور یک نکته را ضروری می دانم، ما بخشی تحت عنوان چهره های منفور تاریخ داریم. آثاری که در این زمینه به دستنان رسیده نشان دهنده دغدغمند بودن هنرمندان ما در حوزه انقلاب اسلامی است.

شجاعی طباطبایی تاکید کرد:  در بخشن انیمیشن نیز آثاری به دستنان رسید که به نظرم به لحاظ کیفی از بسیاری از آثار موجود  کیفیتشان بهتر بود. موضوع جشنواره هم تقبیح اشرافی گری است.

وی در پایان تاکید کرد: به خانواده ها توصیه می کنم که با فرزندانشان به جشنواره بیایند، زیرا بسیاری از کارها برای کودکان نیز بسیار جذاب است.

در انتهای این مراسم از پوستر جشنواره رونمایی شد. جشنواره پنجم هنر مقاومت ۴ الی ۲۴ بهمن ماه در ۱۰ رشته برگزار خواهد شد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha