سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کمپین بین المللی در بزرگداشت مسلمانی که جانش را برای مسیحیان داد

حوزه/ سازمان بین المللی «نگرانی برای مسیحیان» با تشکیل کمپینی از تمامی مسیحیان جهان خواسته از سرگرد مصطفی عبید پلیس مسلمانی که جان خود را در راه نجات مسیحیان از دست داد، حمایت و قدردانی کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wnd، سازمان بین المللی مسیحی، یک نهاد حامی مسیحیان در دنیا، کمپینی برای حمایت از پلیس مسلمانی که جانش را برای نجات جان مسیحیان داد، تشکیل داد.

سازمان بین المللی «نگرانی برای مسیحیان» با امضا کردن نامه ای از تمامی مسیحیان جهان خواسته همبستگی و سپاس نسبت به مسلمانانی که جان خود را برای نجات زندگی صدها مسیحی از دست دادند، ابراز کنند.

سرگرد مصطفی عبید، یک پلیس مسلمان در گروه خنثی سازی بمب بود. وی هنگام خنثی کردن یک بمب در کلیسای ارتدوکس مسیحیان در مصر، که توسط تروریست ها در آستانه سال نو میلادی گذاشته شده بود، جانش را از دست داد.

شیخ سعید عسگر، یک روحانی مسلمان و دوستش که در مسجد مقابل کلیسا حضور داشتند، متوجه بمب های کار گذاشته شده بر روی پشت بام کلیسای مریم مقدس شده و بلافاصله مقامات را مطلع ساختند.

تروریست ها قصد داشتند در جشن شب کریسمس که در 6 ژانویه برگزار می شد، صدها مسیحی را به قتل برسانند، که هوشیاری روحانی مسلمان و فداکاری پلیس مسلمان مانع این اتفاق گردید.

 

این سازمان بین المللی حامی مسیحیان در نامه کمپین نوشت: پس از آنکه شیخ عسگر نیروهای پلیس را مطلع ساخت، دولت به سرعت واکنش نشان داده و یک گروه خنثی سازی بمب را بالافاصله به محل اعزام کرد. که سه بمب کارگذاشته شده بر روی پشت بام مسجد توسط آنان شناسایی شد. متاسفانه افسران پلیس درحالی که در تلاش برای خنثی کردن بمب ها بودند، یکی از بمب ها منفجر گردید و سرگرد مصطفی عبید جان خود را از دست داده و سه افسر دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha