سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید حسین مومنی

کارشناس مذهبی گفت:این مملکت متعلق به امام زمان(عج) است و اگر عده ای نیز حرمت را نگه نمی دارند چوب آن را می خورند، هم چنان که همین افراد سر در آخور بیگانه دارند و بالاترین دستاورد نظام آن است که دل ها به اهل بیت (ع) سوق یافته و مردم نسبت به این بیرق غیرت دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سیدحسین مومنی، شامگاه شنبه در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه بنی فاطمیه برگزار شد، با اشاره به اینکه دستورات حضرات معصومین(ع) حائز برکات مادی، معنوی و ... برای انسان است، اظهار کرد: سه نکته برای هر مومنی و بلکه بر هر انسانی افضل فرائض و بالاترین فریضه محسوب می شود و دستیابی به هر امر عظیمی در دنیا و آخرت با تأسی به این کلمات و بیانات محقق می شود.

وی افزود: بالاترین فریضه برای هر انسان در وهله اول معرفت رب و شناخت نسبت به ذات اقدس پروردگار است و توجه به این شناخت برکاتی برای انسان به همراه دارد و مبنای حرکت، کلمة الله است که شعار خاتم انبیاء بوده و این معرفت در دنیا سکون و آرامش برای انسان به ارمغان می آورد و قدرت انسان را بالا می برد.

این خطیب با بیان این که اتکال و توکل به خداوند متعال ضعف را در انسان از بین می برد، گفت: مورد دیگری که به عنوان واجب ترین فرائض عنوان شده است معرفت نسبت به خاتم الانبیاء(ص)، شهادت به حقانیت آن و اطاعت امر پیامبر(ص) و اجتناب از نهی او می باشد.

وی اضافه کرد: سومین فریضه واجب، معرفت نسبت به امام(ع) و امام شناسی است و آنچه که امروز گریبان جامعه ما را گرفته، عدم درک مقام ولی و ولایت در جامعه است.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به آغازگران فتنه در زمان رسول خدا (ص) و به ویژه در وقایع زمان رحلت حضرت(ص) خط و تز منافقین را وارد کردن انحراف در جامعه بیان کرد و افزود: خط منافقین بر این است که حرفی را در جامعه مطرح می کنند و اگر علیه آن حرف در جامعه اجماعی رخ دهد صدای آنها نیز در گلو خفه می شود، اما اگر ببینند در جامعه نزاع، دودستگی و اختلاف ایجاد شد جرأت پیدا می کنند، هم چنان که ریشه منافقان کنونی در جامعه از همان وقایع کنار بستر رسول خدا(ص) نشأت یافته است.

وی با تاکید بر سیره و روش امیرمومنان(ع) در برخورد با بیت المال و افرادی که خواهان رانت از بیت المال  بودند تصریح کرد: مشی امیرمومنان(ع) صراحت و شفافیت در گفتار و عمل است و حضرت(ع) با کسی تعارف ندارد و حق در این باره واضح است.

این خطیب عنوان کرد: در قضایایی که در کنار بستر رسول خدا(ص) رخ داد و آن منافق توانست کلام منافقانه خود را درباره رسول خدا(ص) مطرح کند و اقدامی نیز علیه او اتفاق نیفتاد، آن منافق دانست که از همین راه می تواند به اغراض دیگر خود نیز برسد.

وی با اشاره به این که راه قرار نگرفتن در دام منافق جدا نشدن از ولایت است گفت: امام(ع) هم شأن پیامبر(ص) است و تنها در نبوت تفاوت دارد و در شرایطی که دست ما(ع) به امام نمی رسد،  فرموده اند به سراغ روایان حدیث برویم.

حجت الاسلام مومنی خاطر نشان کرد: راویان حدیث باید نسبت به دنیا کمترین تعلق را داشته و دارای اخلاص در عمل بوده و حلال  و حرام الهی را بدانند و زندگی خود را بر اساس کلمات قرآن و پیامبر (ص) شکل دهند.

وی از دستاوردهای مهم نظام و انقلاب به اهتزار درآمدن بیرق اهل بیت(ع) در این مملکت  بیان کرد و ادامه داد: این مملکت متعلق به امام زمان(عج) است و اگر عده ای نیز حرمت را نگه نمی دارند، چوب آن را می خورند، هم چنان که همین افراد سر در آخور بیگانه دارند و بالاترین دستاورد نظام آن است که دل ها به اهل بیت(ع) سوق یافته و مردم نسبت به این بیرق غیرت دارند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha