پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کارشناس فرهنگی مدرسه علمیه عالی الزهرا (س) گرگان:

حوزه/ از نگاه امام راحل آنچه در ایران بزرگ‌تر از هرچیز اتفاق افتاد، تحولی است که در بانوان ایران حاصل شد، به طوری که بانوان ایران در این نهضت سهم بیشتری از مردان دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم فاطمه احمدی در ویژه مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور مدیر، شماری از معاونین، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) شهرستان گرگان و جمع کثیری از بانوان این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: شناخت و معرفت نسبت به حضرت زهرا علیها السلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، صرفاً به عنوان موجودات آسمانی و ملکوتی و مافوق انسان نیست که دستیابی به ساحت وجودی و شخصیت آنان ممکن نباشد، بلکه حضرت زهرا علیها السلام و ذریه مطهرشان، انسان های کامل و الگوهای برجسته ای برای همه انسان ها هستند که برای هدایت جوامع بشری معرفی شده اند.

وی افزود: امام خمینی(ره)، امامان معصوم و خانم فاطمه زهرا(س) را به عنوان الگو و مقتدا در رشد و تعالی معنوی، زهد و ساده زیستی و دشمن ستیزی و تربیت نسلی با معنویت و تقوا برای همه انسان ها به ویژه زنان با ایمان معرفی کرد.

احمدی ضمن بیان جملات بسیاری از امام خمینی(ره) پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) ادامه داد: حضور حضرت زهرا(س) در مسائل اجتماعی و سیاسی نشان داد که اگر زن مسلمان با شناخت وسیع و آگاهی از اسلام ناب محمدی و به دور از انحرافات و پیرایه هایی که اسلام را پوشانده است، رشد یابد، به راحتی می تواند رفتارها و نگرش فرهنگی خود را اصلاح نماید.

وی با اشاره به این مطلب که امام خمینی(ره) "زنان را مهم ترین و موثرترین عامل پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی می دانند"، خاطر نشان کرد: از نگاه امام راحل آنچه در ایران بزرگ تر از هرچیز اتفاق افتاد، تحولی است که در بانوان ایران حاصل شد، به طوری که بانوان ایران در این نهضت سهم بیشتری از مردان دارند.

وی اظهار کرد: زنان مسلمان با تاسی از سیره حضرت زهرا(س) انقلاب نمودند و اولین انقلاب حضرت نیز بعد از رحلت رسول مکرم اسلام(ص) بود که با ایراد اولین خطبه، ولایت و رهبری امام علی(ع) را مطرح کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha