جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
داستان

حجت الاسلام داستان پور گفت: آیت الله بهجت (ره) بیان کرده امام زمان(عج) سرسلسله پدران معنوی انسان هستند و اگر می بینید برخی در زندگی دچار کلاف سردرگمی شده اند به دلیل آن است که عاق پدر معنوی خود شده اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد داستان پور، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان با اشاره به دلایل قرار گرفتن محبت خداوند در دل انسان، اظهار کرد: خداوند تمامی امکانات را در اختیار انسان قرار داده، اما تنها قلب انسان را برای خود خواسته است، در حالی که خداوند به محبت انسان نیازی ندارد و در میان همه عاشقان خود عاشقانی همانند اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) دارد که از همه بالاتر و برتر هستند. 

وی افزود: داستان دوستی و محبت خداوند در دل انسان از تبعیت آغاز شده است و نفرموده که به این دوست نیازی دارد، بلکه در بین دوستی و محبت بندگانش، محبت انسان هایی چون اهل بیت (ع) وجود دارد و لذا موضوع عشق و محبت خداوند، تبعیت است.

این استاد حوزه به بیچارگی برخی از انسان ها در جلب محبت غیرخدا اشاره کرد و گفت: برخی اوقات انسان به خود می آید و در دل احساس می کند که باید به دنبال جلب محبت خداوند باشد، اما عده ای دل خود را خرج محبت دیگران می کنند و زمانی که نوبت به محبت به خداوند می رسد دیگر حالی برای محبت به پروردگار ندارد.

وی با ابراز تاسف نسبت به رفتار برخی افراد مذهبی و اهل هیئت در نحوه برخورد با اطرافیان و نزدیکان، داشتن اخلاق حسنه و تقید به واجبات را در بین این قشر دارای اهمیت ویژه ای عنوان کرد و ادامه داد: یا علی(ع) گفتن مقدمه با علی(ع) بودن است و افرادی که اظهار محبت و دوستی با خداوند می کنند، باید گام بعدی را نیز در این مسیر بردارند.

حجت الاسلام داستان پور با اشاره به کلام آیت الله بهجت(ره) در خصوص عاق والدین، گفت: یکی از بزرگ ترین بلایا در دنیا عاق والدین است و بدترین عاق والدین، کسی است که عاق امام زمان (عج) شود، هم چنان که در روایت آمده سه نفر به گردن انسان حق دارند  کسی که او را به دنیا آورده، کسی که امر تزویج انسان را فراهم کرده و کسی که موجب رشد معنوی انسان شده است.

وی اضافه کرد: آیت الله بهجت(ره) در این باره فرموده است سرسلسله پدران معنوی انسان، امام زمان(عج) می باشد و اگر می بینید برخی در زندگی دچار کلاف سردرگمی شده اند به دلیل آن است که عاق پدر معنوی خود شده اند.

این خطیب ضمن هشدار و انذار به طلاب درباره عاق شدن از سوی امام زمان(عج)، افزود: بدترین نقطه ای که انسان عاق امام زمان(عج) می شود، به خصوص مربوط به چالش هایی است که در ارتباط با حوزه های علمیه است، چرا که حوزه پادگان امام زمان(عج) است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که طلبه به حوزه می آید باید احساس کند که سرباز  امام زمان(عج) هست و اگر طلبه از این فکر فاصله بگیرد طلبگی را باخته است و غیرممکن است که امام زمان(عج) به سربازهای خود سر نزند.

حجت الاسلام داستان پور با تاکید بر حفظ روحیه طلبگی در بین طلاب تصریح کرد: طلبه جیره خور امام زمان(عج) و خدمتگزار ساحت دین خدا است و دین خدا مهم ترین امر نزد امام زمان(عج) است و لذا این دین نیاز به نوکر و نیاز به افرادی دارد که شبه ها را از بین ببرند.

وی افزود: کسب آبرو واجب نیست، اما حفظ آبرو واجب است، باید زینت پدر خود، یعنی زینت امام زمان(عج) بود و یکی از دلایلی که بردن آبروی امام زمان(عج) تا این حد و اندازه خطرناک می باشد آن است که آبروی امام زمان(عج)، آبروی خداوند است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha