پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام رحیمی

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی گفت: آلوسی یکی از دانشمندان بزرگ اهل سنت در تفسیر قرآن خود وقتی به فضائل حضرت زهرا (س) می‌رسد عنوان می‌کند که حضرت زهرا (س) از همه زنان جهان افضل و بالاتر است، چون حضرت پاره تن رسول‌خدا (ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام حسن رحیمی، صبح امروز در مراسم عزداری فاطمیه که در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: طبق نقل طبری از امام صادق(ع) مصیبتی بالاتر از روز عاشورا بر اهل بیت(ع) نیست اما حضرت بیان می‌کنند که مصیبت روزی که به خانه نبوت حمله شد بالاتر از روز عاشورا بود، چرا که آن خانه حرمت داشت و محل نزول ملائکه و فرشته‌های الهی بود و مخالفین امیرالمؤمنین(ع) این حرمت را حفظ نکرده و با وجود این که علم داشتند امام و فرزندان صغیر حضرت در منزل هستند به منزل حمله کرده و در خانه را آتش زدند.

وی با اشاره به فضائل حضرت زهرا(س) ادامه داد: فضائل حضرت قابل شمارش نیست و بشر عادی هم از رسیدن به فضائل حضرت و شناخت ایشان عاجز است و همان‌گونه که دست‌یابی به باطن شب قدر ممکن نیست دست یافتن به واقعیت فضائل حضرت زهرا (س) هم برای بشر ممکن نیست.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه افزود: در کتب اهل سنت، علمای بسیاری فضائل حضرت زهرا (س) را بیان کرده‌اند که از جمله دکتر عباس محمود مصری حضرت را چنین توصیف می‌کند" در هر دینی یک انسان نمونه وجود دارد که معتقدین به آن دین وی را الگو قرار داده و مقابل وی سر تعظیم فرود می‌آورند، اگر در دین مسحیت حضرت مریم قدیسه است، ما در دین اسلام حضرت زهرا(س) را قدیس دانسته و مقابل ایشان سر تعظیم فرود می‌آوریم".

وی اضافه کرد: آلوسی یکی از دانشمندان بزرگ اهل سنت در تفسیر قرآن خود وقتی به فضائل حضرت زهرا(س) می‌رسد عنوان می‌کند که حضرت زهرا(س) از همه زنان جهان افضل و بالاتر است، چون حضرت پاره تن رسول‌خدا(ص) است.

حجت الاسلام رحیمی بیان داشت: حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) را بقیةالنبوة خطاب می‌کرد و این نشان‌گر عظمت بالای حضرت زهرا(س) است و تمامی پیامبران قبل از این‌که به نبوت برسند باید به مقام حضرت زهرا (س) علم پیدا کرده و مقام عصمت را از حضرت می‌گرفتند.

وی، احترام پیامبر(ص) در مقابل حضرت زهرا (س) را یکی از بالاترین فضائل حضرت عنوان کرد و گفت: در روایات هست که وقتی حضرت زهرا(س) وارد منزل می‌شدند پیامبر اسلام(ص) به احترام حضرت بلند شده و دست حضرت زهرا را می‌گرفتند و جای خود می‌نشاندند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه تاکید: اطاعت از حضرت فاطمه زهرا(س) برای همه موجودات اعم از جن و انس واجب است و همه انبیا و ملائکه موظف به اطاعت از حضرت بودند و نزول یک سوره کامل در شأن حضرت زهرا(س)، نشان‌گر مقام علمی ایشان هست و همه علما شیعه و سنی تصریح دارند که سوره کوثر در شأن حضرت زهرا(س) می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha