جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارشناس فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان:

حوزه/ خانم علمشاهی، رعایت حیا را از نشانه های ایمان دانست و گفت: ائمه اطهار(ع) حیا را به نورانیت کاملی تعبیر نموده اند که بین انسان و خدا ایجاد می شود، همچنین حیا را کلید خوبی ها دانسته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مدرسه علمیه عالی الزهراء(س) شهرستان گرگان، مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) را با حضور مدیر، کارکنان و طلاب این مدرسه و نیز جمع کثیری از بانوان شهرستان برگزار کرد.

در این مراسم، خانم علمشاهی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند؛ "شیعه واقعی کسی است که عفت و حیا داشته باشد"، بیان کرد: ائمه اطهار(ع) حیا را به نورانیت کاملی تعبیر نموده اند که بین انسان و خدا ایجاد می شود، همچنین حیا را کلید خوبی ها دانسته اند.

وی، حیا را اعم از رعایت حجاب اسلامی، راستگویی و عدم تهمت و ... دانست و افزود: بی تفاوتی اغلب ما انسان ها در قبال ارتکاب گناه، غفلت از یاد خدا و بی توجهی به نماز اول وقت و ... حُجُب هایی است که موجب کمرنگ شدن نورانیت بین بنده با خدا خواهد شد، لذا تلاش در جهت رفع موانع و حجاب ها موجب تقویت حیا خواهد شد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، رعایت حیا را از نشانه های ایمان دانست و بر مواظبت اعمال فردی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: متاسفانه گاهی به جهت اشتغال به امورات زندگی از بسیاری اعمال، گفتار و حرکات خود غافل می شویم و با اِبتلا به غیبت، تهمت و ... حیای زبان، چشم و گوش و ... رعایت نمی شود.

علمشاهی در ادامه به آثار و نتایج حیا پرداخت و عنوان کرد: سلامت روح و روان از جمله آثار حیا به شمار می رود، به طوری که انسان با حیا، انسان سالمی خواهد بود، زیرا خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود می بیند.   

وی، تواضع، خشوع، گذشت و بخشندگی را از دیگر اثرات حیا برشمرد و در اهمیت بخشندگی توضیح داد: متاسفانه در جامعه امروز اختلافات بین خانواده ها بسیار زیاد است، چنانچه این امر موجب کمرنگ شدن ارتباط شده است، لذا سعی کنید در اختلافات خانوادگی پیش قدم بوده و شروع کننده ارتباط باشید، پیامبر مکرم اسلام(ص) می فرمایند: "یکدیگر را ببخشید تا خدا شما را ببخشد ".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha